חיפוש

משקפיים לילדים מסיליקון – יותר גמיש, יותר בטוח

תוכן העניינים

ילדים הם שובבים! הם אוהבים לקפוץ, לרוץ, להתגלגל, להתנדנד – ומה לא בעצם? לכן ילדים צריכים משקפיים מיוחדים ועמידים. בגילאים קטנים, עדיף לבחור משקפיים לילדים קטנים מסיליקון. כיום יש מגוון של משקפיים בצורות שונות ובצבעים יפים במיוחד לילדים. אבל הדבר החשוב מכל – הם בטוחים יותר. את המשקפיים תוכלו למצוא אצלנו בחנות אופטיקה דורון. (אנחנו גם חברים בקופות החולים מכבי, כללית ומאוחדת – לחצו כאן כדי לבדוק אם ילדכם זכאים להטבה ברכישת משקפיים!)

משקפיים לילדים מסיליקון nanovista nano baby

מסגרות משקפיים לילדים קטנים מסיליקון – הבטיחות במקום הראשון!

רוב מסגרות המשקפיים לילדים מיוצרות משילובים של מתכות ופלסטיק. חלקן מורכבות רק ממתכת, וחלקן מורכבות מפלסטיק עם מנגנון מתכתי. גם משקפיים לילדים מורכבים לעיתים מאותם חומרים, אבל לילדים קטנים במיוחד המסגרות האלה לא מתאימות, ויכולות להיות אפילו מסוכנות.

משקפיים לילדים קטנים מסיליקון מיוצרים תוך מחשבה על הבטיחות:

  • המסגרות מיוצרות מסיליקון היפואלרגני בטוח לילדים. המסגרות הן "BPA FREE", ללא החומר ביספנול A (פוליקרבונט) שחשוד בשיבוש פעילות הורמונלית אצל תינוקות ובתופעות נוספות. משרד הבריאות אפילו אוסר מפורשות על השימוש בחומר זה בבקבוקי תינוקות ובכוסות לתינוקות.
  • המסגרות אינן שבירות. הן עשויות מחומרים גמישים שיעמדו בשובבות של הילדים, ואין בהן חלקים מתכתיים.
  • למסגרות משקפיים לילדים מסיליקון יש רצועת הידוק מאחורי הראש. הרצועה רחבה ועשויה מבד רך מאוד. ניתן לכוון אותה כך שתתאים בדיוק לפנים של הילד, כדי שהמשקפיים לא יפלו בזמן משחק.

מעבר לנושא הבטיחות, גם מבנה המשקפיים מותאם במיוחד לילדים. המסגרות עשויות מחומרים גמישים שמתאימים לילדים שובבים במיוחד, כך שהן יכולות להתקפל, להימעך או להיזרק על הרצפה – ולא יקרה להן כלום. הדבר היחיד שיכול להינזק הוא העדשות, וגם לכך יש פתרון – נרחיב על כך בהמשך.

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

משקפי לילדים ולפעוטות nano baby

סוגים של משקפיים לילדים מסיליקון

ישנן מספר חברות שמייצרות משקפיים לילדים מסיליקון, ועיקר ההבדל ביניהן הוא בעיצוב, בגדלי המסגרות ובחומרים. עם זאת, אין פשרות בהיבט הבטיחות, והמשקפיים כולם בטוחים לשימוש לילדים. מניסיוננו ארוך השנים, המשקפיים של החברות הבאות עמידים במיוחד:

משקפיים גמישים לילדים נאנו – Nano

משקפי Nano מבית Nanovista הם משקפיים גמישים, איכותיים ואופנתיים לילדים. המידות של משקפי נאנו גדולות יותר, ומתאימות לילדים בגילאי גן ועד לבית ספר יסודי.

לאחרונה Nano השיקו גם דגמים גדולים ואופנתיים לילדים גדולים יותר. הם מתאימים לשובבים במיוחד וכמובן גם לבעלי מוגבלויות שזקוקים למסגרות גמישות.

מה הופך את המשקפיים של ננו לבחירה הנפוצה ביותר?

  • הם בטיחותיים לשימוש ואין בהם חלקים שבירים.
  • הם קלים ונוחים – גשר האף עשוי מגומי רך וגם המוטות מורכבים מגומי נעים. גם קל לכיפוף, וגם לא מחליק מהפנים.
  • הם גמישים במיוחד – המשקפיים מיוצרים מהחומר הקל Siliflex (פטנט רשום), שמעניק להם עמידות איתנה. זהו חומר פלסטי גמיש במיוחד, שניתן לעקם ולכופף מבלי שיישבר (דוגמה לכך בתמונה).
  • הם עמידים בפני ילדים שובבים – במשקפיים של נאנו אפשר לכופף את המוטות או להסיר את המשקפיים "בפראות", ועדיין לא יקרה להם כלום. אפילו החיבור בין המסגרת למוטות הוא מסיליקון גמיש – לעומת מסגרות סטנדרטיות, שבהן החיבור הוא בצורת ציר מתכתי שביר.
  • הם מתאימים לכל מצב – המשקפיים מגיעים עם שני סטים של שרוכים. אחד שמתחבר לקצה המוטות, מאחורי האוזניים, ומהדק את המסגרת מאחורי הראש. השני מחליף את המוטות ומתאים לפעילויות ספורט ולחוגים. (מומלץ לבחור בעדשות בלתי-שבירות לשימושים כאלו).

משקפי נאנו לילדים - משקפיים לילדים

חדש! עיצובים חדשים למשקפי Nano לילדים

חברת Nanovista השיקה עיצובים חדשים בשנת 2020. אחד הדגמים החדשים הוא Gran-Turismo המיוחד, שנראה כמו משקפי טייסים. מעבר לכך, השיקה החברה דגמים משודרגים – דגמי ה-SLEEK. בדגמים אלו המוטות דקים יותר ומיוצרים מסיליקון קשיח במקום גומי רך (שילדים קטנים במיוחד לעיתים נוהגים ללעוס). כך עדיין זוכים לאיכות של משקפי ננו, ולמראה אפנתי ועדין יותר.

תוכלו לראות כאן הצצה לקולקציה החדשה, ובחנות כמובן תוכלו למדוד את כל הדגמים.

משקפי Milo & Me – גמישים ונוחים

המשקפיים של Milo & Me הם אופנתיים וצבעוניים. החברה בעצמה טוענת – Cool kids wear cool eyewear.

המשקפיים מיוצרים מהחומר TR-90 – חומר גמיש וחזק במיוחד, שעמיד בפני ילדים שובבים. בסוף מוטות המשקפיים יש מוט מתכתי פנימי המאפשר כיפוף של מוטות המשקפיים כך שלא יחליקו וייפלו בקלות.

עם כל מסגרת משקפיים של מיילו אנד מי מקבלים ערכה מיוחדת: נרתיק ריצ'רץ' שנוח להכניס לתיק הגן/בית הספר, רצועת סיליקון המתחברת למוטות המשקפיים, "סטופרים" סיליקוניים שניתן להרכיב על מוטות המשקפיים מאחורי האוזניים למניעת החלקה, נרתיק מיקרופייבר רך, מדבקה וצמיד זוהר.

משקפי Little Demetz

חברת Demetz מתמחה בייצור משקפי ספורט עוד משנות החמישים. את הידע בייצור משקפיים עמידים וחזקים החליטו בחברה להביא גם למשקפיים לילדים ופעוטות.
קולקציית משקפי הילדים והתינוקות של Demetz מתאימה לילדים וגם לתינוקות מגיל 6 חודשים. המשקפיים עמידים ונוחים, וגמישים להפליא בשל העובדה שהם מיוצרים מ-TR90 ומגומי רך. המשקפיים מגיעים עם סט רצועות שניתן לחבר כדי שהמשקפיים לא יפלו. לחלופין, אפשר לפרק בקלות את מוטות המשקפיים ולהחליף אותם ברצועת הראש המצורפת.
הקולקציה מכילה מגוון עיצובים וצבעים, כך שבטוח תמצאו את זוג המשקפיים הנכון.

משקפיים לתינוקות ופעוטות מבית Miraflex

בעבר היינו ממליצים גם על המשקפיים של Miraflex. לצערנו, המפעל של החברה נמכר וכיום מוצריה לא משווקים בישראל, אבל האלטרנטיבות טובות לא פחות.

המשקפיים של Miraflex היו בנויים כמקשה אחת – החלק הקדמי והמוטות הם חלק אחד, בלי צירים שמאפיינים משקפיים של מבוגרים. למוטות במשקפי Miraflex הייתה מחוברת רצועה גמישה להידוק המשקפיים לראש הילד, אותה ניתן היה להחליף בהתאם לגודל הנדרש.

זקוקים לבדיקת ראייה?

בדיקות הראייה אצלנו נערכות בתיאום תור מראש

יש לכם מרשם מרופא עיניים / אורתופטיסט?

הזמינו משקפיים ללא בדיקה נוספת

רכשתי משקפיים בטיחותיים לילדים – מה עם העדשות?

לילדים אקטיביים ומלאי מרץ, מומלץ לבחור גם בעדשות בטיחותיות. העדשות הסטנדרטיות הן עדשות פלסטיק המיוצרות מהחומר פוליקרבונט. אלה עדשות עם איכות ראייה טובה, אך הן לא עמידות במיוחד ועשויות להישבר מפגיעה של כדור, נפילה חזקה וכד'.

העדשות הבטיחותיות הן עדשות שמיוצרות מהחומר טריווקס. הן בלתי-שבירות, ואפילו אם ידרסו אותן לא יקרה להן כלום. לילדים שמשחקים כדורסל/כדורגל זו חובה.

דבר נוסף שצריך לשים לב אליו הוא הציפויים על העדשות. בכל העדשות שנמכרות כיום קיים ציפוי אנטי-רפלקס, אשר מונע החזרי אור וגורם לראייה להיות צלולה יותר. החיסרון של הציפוי הזה הוא שהוא צובר לכלוך וטביעות אצבעות. משום שקשה לחנך ילדים קטנים (עד גיל 5) שלא לגעת בעדשות המשקפיים, לפעמים בוחרים לוותר על הציפוי הזה, כדי לוודא שהעדשות לא יתלכלכו להם במהירות.

משקפיים לתינוקות מסיליקון – הרגע שאחרי

לעיתים פעוטות יתנגדו להרכיב את המשקפיים. לפעמים זה קצת מציק ולא נעים, אבל ברגע שהילדים שמים לב להבדל בראייה הבכי מתחלף בחיוך של אושר.

קחו לדוגמה את ליאו, התינוק המתוק שבפעם הראשונה בחייו רואה את אמו. התגובה שלו תעלה חיוך גם על הפנים שלכם:

גם אנחנו זכינו לראות חיוכים כאלה כשתמרה המקסימה הרכיבה בפעם הראשונה משקפיים. רק בת 10 חודשים, אך כבר זקוקה למשקפיים, והחיוך שעלה על פניה כשראתה את הוריה בבירור לראשונה היה מלא אושר.

קראו עוד על בדיקת ראייה לילדים >>

רוצה לשמוע עוד?

דורון ברויטמן

דורון ברויטמן

הבעלים והאופטומטריסט הראשי של אופטיקה דורון. מזה 30 שנים אני לומד וחוקר את תחום האופטומטריה ומתעסק במקרים מיוחדים, כדי לסייע לכם לראות מצוין ולהרגיש בבית.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם