חיפוש

משקפיים לילדים בחינם

תוכן העניינים

חלק מהילדים מגלים שהם זקוקים למשקפיים במהלך בית הספר היסודי ואחרים אפילו כבר בגן. בכל מקרה, מדובר בהוצאה כספית לא קטנה, בייחוד כשלילדים יש מספרים גבוהים. כיום רוב קופות החולים מעניקות הטבות של הנחה ברכישת משקפיים לילדים, וחלקן מעניקות אפילו הטבה של משקפיים לילדים בחינם.

אופטיקה דורון חברה ברשתות מכבי ממבט ראשון, כללית אופטיק ומאוחדת אופטיקה, שמציעות הטבות שונות לרכישת משקפיים לילדים. אז אילו הטבות מעניקות קופות החולים? ואיך בעצם בוחרים משקפיים לילדים?

משקפיים חינם לילדי מכבי

קופת החולים מכבי שירותי בריאות מציעה הטבה של משקפיים לילדים בחינם מגיל 8 עד גיל 18 למבוטחי "מכבי שלי" ו"מכבי זהב". ההטבה היא למסגרת משקפיים ועדשות בשווי של עד 600 ₪, וניתן לממש אותה פעם אחת בשנת ביטוח. שימו לב שילדים עד גיל 7 יכולים לנצל את הזכאות עם הפניית רופא עיניים בלבד ולאחר שבוצעה בדיקת עיניים מלאה כולל הרחבת אישונים.

ילדים עד גיל 7 כולל (כלומר, עד יום לפני יום הולדת 8) זכאים לרכוש פעם בשנה משקפי ראייה בהטבה.
על מנת לממש את ההטבה, יש לבקר קודם כל אצל רופא עיניים מטעם קופת החולים שינפיק מרשם למשקפיים. בהתאם למרשם המשקפיים, ייקבע גובה ההטבה:

  • בטווח המספרים SPH -7.00 עד SPH +5.00:
    משקפי ראייה שמחירם עד 600 ש"ח בהשתתפות עצמית של 10% ועד תקרה של 60 ש"ח (הנמוך מביניהם).
  • בעלי קוצר ראיה ו/או אסטיגמטיזם (צילינדר) מעל -7.00:
    משקפי ראייה שמחירם עד 1,120 ש"ח בהשתתפות עצמית של 10% ועד תקרה של 100 ש"ח (הנמוך מביניהם).
    בנוסף, ישנה הטבה לרכישת עדשות מגע – תוכלו לקרוא עוד באתר מכבי.
  • בעלי רוחק ראיה מעל +5.00:
    משקפי ראייה שמחירם עד 2,663 ש"ח בהשתתפות עצמית של 10% ועד תקרה של 100 ש"ח (הנמוך מביניהם).
    בנוסף, ישנה הטבה לרכישת עדשות מגע – תוכלו לקרוא עוד באתר מכבי.

שימו לב שילדים עד גיל 7 יכולים לנצל את הזכאות עם הפניית רופא עיניים בלבד ולאחר שבוצעה בדיקת עיניים מלאה כולל הרחבת אישונים. (מומלץ לגשת לרופא עיניים מומחה ילדים). תוקף מרשם המשקפיים שהרופא מנפיק הוא 30 ימים – לכן מוטב להגיע אלינו בהקדם!
לפרטים נוספים לחצו כאן.

תוכלו לקרוא עוד פרטים על ההטבות בתחום האופטיקה של מכבי שירותי בריאות כאן, או באתר של קופת החולים.

משקפיים חינם לילדי כללית

קופת החולים שירותי בריאות כללית מציעה הטבה של משקפיים לילדים בחינם מגיל 8 עד גיל 18 למבוטחי "כללית מושלם פלטינום". ההטבה היא למסגרת משקפיים ועדשות בשווי של עד 600 ₪, וניתן לממש אותה פעם אחת בשנה קלנדרית. כלומר, ההטבה מתחדשת מדי חודש ינואר, וניתן לממש אותה עד יום הולדת 18.

לצערנו, רשת כללית אופטיק בחרה להסדיר את הזכאות למשקפיים לילדים עד גיל 7 עם רשימה מצומצמת של ספקים, ולכן לא ניתן לממש אצלנו את השתתפות קופת החולים כללית למשקפיים לילדים עד גיל 7.
יחד עם זאת, ניתן לרכוש אצלנו משקפיים לילדים עד גיל 7 במחיר אטרקטיבי.

תוכלו לקרוא עוד פרטים על ההטבות בתחום האופטיקה של שירותי בריאות כללית כאן, או באתר של קופת החולים.

משקפיים בהנחה משמעותית לילדי מאוחדת

קופת החולים מאוחדת מעניקה למבוטחי "מאוחדת שיא" הנחה משמעותית לרכישת משקפיים. ילדים מגיל 8 עד גיל 18 זכאים למשקפי ראייה בהשתתפות עצמית של 10%, עד תקרה של 700 ₪. אם מחיר המשקפיים עולה על 700 ₪, התשלום יהיה של ההפרש בתוספת 70 ₪. ההטבה ניתנת למימוש אחת לשנה ומתחדשת מדי חודש ינואר.

ילדים עד גיל 7 כולל (כלומר, עד יום לפני יום הולדת 8) זכאים לרכוש פעם בשנה משקפי ראייה בהטבה.
על מנת לממש את ההטבה, יש לבקר קודם כל אצל רופא עיניים מטעם קופת החולים שינפיק מרשם למשקפיים. בהתאם למרשם המשקפיים, ייקבע גובה ההטבה:

  • בטווח המספרים SPH -7.00 עד SPH +5.00:
    משקפי ראייה שמחירם עד 600 ש"ח בהשתתפות עצמית של 10%.
  • בעלי רוחק ראיה מעל +5.00 או בעלי קוצר ראיה ו/או אסטיגמטיזם (צילינדר) מעל -7.00:
    משקפי ראייה שמחירם עד 1,000 ש"ח בהשתתפות עצמית של 10%.

תוכלו לקרוא עוד פרטים על ההטבות בתחום האופטיקה של קופת החולים מאוחדת כאן, או באתר של קופת החולים.

נקודות חשובות בבחירת משקפיים לילדים

אפילו אם אלה משקפיים לילדים בחינם, אסור להתפשר. הדבר החשוב ביותר הוא שהמשקפיים יהיו נוחים לילדים שלכם.

כשבוחרים מסגרת, חשוב לוודא שהיא לא לוחצת על הפנים. כשהילד מודד מסגרות, תשאלו אותו אם המשקפיים נוחים על האף ומאחורי האוזניים. שימו לב גם שהמוטות לא לוחצים על הראש. מה שקצת מציק עכשיו – יציק כל הזמן אחר כך.

אם אתם תוהים לגבי מסגרת שמחליקה על הפנים, אין סיבה לדאוג. כמעט בכל מסגרת ניתן לכופף את המוטות מאחורי האוזניים כך שהמסגרת תהיה ממוקמת נכון על הפנים ולא תחליק. הדבר היחיד שלא ניתן לשנות הוא החלק הקדמי של המשקפיים ("פרונט"). לכן שימו לב שהפרונט ברוחב מתאים – לא צר מדי ולא רחב מדי. אם הוא צר מדי – רואים את המוטות מתעקלים ככל שהם מתקרבים לאוזניים.

לילדים קטנים מומלץ לבחור במסגרות לפעוטות מחומרים סיליקוניים גמישים, שיש להן עמידות יוצאת דופן. הן יתאימו גם לילדים שובבים שנוטים לשבור או לעקם את המשקפיים.

Nanovista - משקפיים לילדים קטנים
משקפיים סיליקוניים גמישים, מותאמים במיוחד לילדים. Nanovista

למה לא תמיד המשקפיים יהיו בחינם?

אולי צריך עדשות יקרות יותר?

העדשות שכלולות במסגרת ההטבות הן עדשות פלסטיק (CR) עם ציפוי אנטי-רפלקס שמונע השתקפויות על העדשה ומעניק ראייה צלולה יותר. עם זאת, הן לא יתאימו לכולם.

אחד הפרמטרים שמשפיע על עובי העדשה הוא האינדקס – ככל שהאינדקס גבוה יותר, כך העדשה דחוסה ודקה יותר. העדשות שכלולות במסגרת ההטבות הן בעלות אינדקס נמוך (1.5), שמתאימות לבעלי מרשמים קטנים, בדרך כלל עד מספר 4 וצילינדר 2. במרשמים גבוהים יותר, עדשות אלה יהיו עבות מאוד ויבלטו מחוץ למסגרת. לכן בעלי מרשם גבוה יעדיפו עדשות דקות בעלות אינדקס גבוה (למשל 1.6 או 1.67, תלוי כמובן במרשם), שיהיו דקות יותר ופחות בולטות – אך גם יקרות יותר.

אחרים יעדיפו לרכוש עדשות עמידות בפני שברים מהחומר טריווקס. העדשות בטיחותיות מאוד ומומלצות לילדים שמתאמנים בכדורסל או כדורגל, למשל, משום שהן לא שבירות.

יכול להיות שגם תרצו לרכוש לילדיכם עדשות חוסמות אור כחול, שמונעות מקרינת המסכים המזיקה לחדור לעיניים. עדשות אלה יקרות יותר, אך הוכח שהן מונעות חדירה לעין של האנרגיה הגבוהה של האור הכחול, אשר מעמיסה על העין ובטווח הרחוק גם פוגעת בה.

אולי רוצים מסגרות יקרות יותר?

באופטיקה דורון ישנו מלאי גדול של מסגרות משקפיים הכלולות במסגרת ההטבה של קופות החולים (ניתן לראות דוגמה של המותגים השונים בלחיצה כאן). אם אתם מחפשים מסגרות אחרות, יש גם מלאי גדול של משקפיים לילדים ולנוער בתוספת תשלום:

  • מסגרות סיליקוניות גמישות – מסגרות משקפיים בלתי שבירות, קלות ונעימות על הפנים. מיוצרות מחומרים היפו-אלרגניים ועמידות גם בפני הילדים השובבים ביותר. לחצו להסבר המלא על היתרונות של משקפיים מסיליקון
  • מסגרות משודרגות – למי שאוהב משקפיים צבעוניים יותר או רוצה מסגרות מיוחדות יותר מאלו שמציעות קופות החולים.
  • מסגרות של מעצבים – המותגים המובילים מייצרים מסגרות משקפיים גם לילדים. למשל, Lacoste, Tommy Hilfiger, Dutz, Etnia Barcelona. חלקם מייצרים עיצובים ייחודיים לילדים, ואחרים ממירים עיצובים למבוגרים למידות ילדים. המשקפיים המיוחדים ביותר נמצאים בקטגוריה הזו!

מסגרות משקפיים DUTZ לילדים

משקפיים לילדים בחינם – עם אחריות מקצועית!

חשוב לבחור חנות מקצועית ואמינה כדי לוודא שילדיכם זוכים ליחס הראוי ולמשקפיים שבאמת מתאימים להם. מומלץ כמובן לבחור חנות שיש בה מגוון של מסגרות לילדים (במידות, גזרות וצבעים שונים) וצוות סבלני ונעים לילדים. והחשוב מכל, לוודא שילדיכם עוברים בדיקת ראייה מקיפה ומקצועית. ואחרי שעברתם את כל התהליך, אל תשכחו להבהיר לילדיכם על החשיבות של המשקפיים, כדי שירכיבו אותם כמה שיותר ויראו מצוין.

אופטיקה דורון

אופטיקה דורון

רואים מצוין, מרגישים בבית. 30 שנות מקצועיות וצוות אופטומטריסטים מוסמכים ומיומנים, יעניקו לכם פתרונות ראייה מתקדמים המותאמים בדיוק לכם.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם