חיפוש

משקפיים לילדים קטנים: איך בוחרים משקפיים לילדים בגיל הרך?

תוכן העניינים

התאמת משקפיים לילדים קטנים בגיל הרך היא לא עניין פשוט. לעיתים ילדים בגילאים אלה לא מעוניינים להרכיב את המשקפיים ואנו, כהורים, נתקשה להבין את הסיבה: האם המספר לא מתאים להם? האם המשקפיים לא נוחים? אולי בכלל מדובר בעניין חברתי?

לכן, צריך לעשות הכול כדי להבטיח שהתאמת המשקפיים מתבצעת באופן מיטבי. רק כך נוכל לוודא שילדינו ישתמשו במשקפיים ויראו מצוין.

איפה עושים בדיקת ראייה לילדים קטנים?

דבר ראשון, מומלץ שילדים בגיל הרך – עד גיל 6 – ייבדקו על ידי רופא עיניים. הרופא יבדוק את בריאות העין ויבצע בדיקה מקיפה עם הרחבת אישונים. עם תוצאות הבדיקה ניגש לאופטומטריסט, שיבדוק גם הוא את ראיית הילד באמצעים שונים, במידת הצורך.

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

שימו לב: משקפיים לילדים קטנים דורשים בדיקה מוקדמת של רופא עיניים, בייחוד בגילאים צעירים מאוד. קראו עוד על בדיקת ראייה לילדים >>

לא ניתן לדלג על שלב זה, משום שבגילאים קטנים יש לעיניים יכולת מופלאה "להתגבר" על בעיות הראייה. לכן משתמשים בטיפות הרחבה – שמשתקות באופן זמני את שרירי העין האחראיים על תהליך האקודומציה. רק כך ניתן לבחון את בעיות תשבורת האור של העין ולמצוא ליקויי ראייה באופן מדויק יותר.

ברוב המקרים, הילדים יפחדו מהתהליך ובעיקר מהטיפות. זה המקום שלכם להיות לצידם: להסביר שזה כמו שנכנסים מים לעיניים באמבטיה, ואמנם זו תחושה לא נעימה אבל היא חולפת מהר. הכי חשוב לא לשלול את תחושות הילד! סביר להניח שתצטרכו לחזור על תהליך הרחבת האישונים בביקורת הבאה אצל רופא העיניים, ולא כדאי שהילד יזכור ששיקרתם לו בתהליך, אחרת לא ישתף פעולה.

משקפיים לתינוקות מירפלקס
במיוחד לילדים, יש אפילו לתינוקות. Miraflex

בחירת מסגרת לילדים קטנים – כל הטיפים!

בחנות האופטיקה נבחר לילדנו משקפיים קלים ונוחים כמה שיותר. חשוב לזכור שילדים אוהבים לשחק ולהשתולל, ולכן בחירה של מסגרת מתכת או פלסטיק קשיח תוביל לשבירה של המשקפיים במהירות רבה. במקום זאת, כדאי לבחור משקפיים לילדים קטנים, העשויים מחומרים סיליקוניים גמישים, מומלץ גם היפואלרגניים. מסגרות אלה תוכננו במיוחד לילדים כדי שיחזיקו מעמד לאורך זמן.

לפני הרכישה, בדקו שמסגרת המשקפיים גמישה. עושים זאת על ידי כיפוף מוטות המשקפיים כלפי חוץ ובודקים אם הם נפתחים בזווית גדולה מבלי להתפרק. עוד נבדוק שהמסגרת מתאימה בגודלה לפנים של הילד. חשוב לשים לב לדברים הבאים:

  • המסגרת מתאימה לרוחב הפנים (ולא קטנה מדי!). אם המסגרת נראית לכם צרה יותר מהפנים של הילד, או אם המוטות שלה "מתעקלים" ככל שהם מתקרבים לאוזניים – המסגרת קטנה מדי.
  • העדשות מכסות את העיניים באופן מושלם כך שלא יהיה אפשר להביט מעל העדשות. אפשר לבקש מהילד שיעמוד קרוב ויסתכל אליכם – האם הוא מביט מעל העדשות או דרכן?
  • מוטות המשקפיים מגיעים אל אחורי האוזן – לא ארוכים מדי ולא קצרים מדי. אם המסגרת מעט מחליקה על האף, ברוב המקרים כיפוף של המוטות מאחורי האוזן יפתור את הבעיה.
  • הכי חשוב לשים לב שמסגרת המשקפיים לא מציקה לילד בעת המדידה בחנות. כך נוודא שהוא ימשיך להרכיב אותם גם אחרי הרכישה. גשר האף עלול להיות הרגיש ביותר, ולכן במסגרות המותאמות לילדים נמצא גשר סיליקוני רך.

ניתן גם להוסיף שרוך גומי שמטרתו לייצב את המשקפיים על הפנים, בייחוד בעת משחק. עם זאת, לפעמים כדאי שהמשקפיים פשוט יישארו בצד (בתוך הנרתיק שלהם כמובן) בזמן משחק, כדי שלא ייהרסו. לפעמים שרוך מאחורי המשקפיים הופך לסוג של משחק מצד ילדים אחרים בגן, ואנחנו לא רוצים שזה יקרה.

יכול להיות שנרצה לבחור לילדינו משקפיים סיליקוניים שמותאמים לילדים. הם גמישים מאוד ועמידים בפני האתגרים שילדים קטנים מציבים למשקפיים מדי יום.

Nanovista
משקפיים סיליקוניים גמישים, מותאמים במיוחד לילדים. Nanovista

אילו עדשות כדאי לבחור למשקפיים?

חשובות לא פחות ממסגרת המשקפיים הן העדשות. ניתן לרכוש משקפים לילדים קטנים עם עדשות פלסטיק פשוטות, אך מומלץ לרכוש עדשות המיוצרות מהחומר טריווקס. אלה עדשות קלות ודקות, אך החשוב ביותר: הן גמישות, ולכן הן עמידות בפני שברים באופן יוצא מן הכלל ונחשבות לבטיחותיות מכולן. כך תוכלו להיות בטוחים שהעיניים של ילדיכם יהיו מוגנות אם ימעדו או ייחבלו בפנים כשהם מרכיבים משקפיים.

משקפיים לילדים קטנים – כדי שגם הקטנטנים יראו מצוין!

בחירה נכונה של משקפיים לילדים קטנים בגן ובגיל הרך תוביל לשימוש תדיר בהם. בסופו של דבר המטרה היא שילדינו יראו מצוין, ורק ברכישת המשקפיים בחנות שמתמחה בהתאמת משקפיים לילדים נוכל להבטיח זאת.

רוצה לשמוע עוד?
דורון ברויטמן

דורון ברויטמן

הבעלים והאופטומטריסט הראשי של אופטיקה דורון. מזה 30 שנים אני לומד וחוקר את תחום האופטומטריה ומתעסק במקרים מיוחדים, כדי לסייע לכם לראות מצוין ולהרגיש בבית.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם