חיפוש

עדשות משרדיות לעבודה מול מחשב

תוכן העניינים

עדשות משרדיות (עדשות אופיס – Office) מתאימות למי שעובד רוב היום בסביבה משרדית מול מחשב. עדשות לעבודה אלו מורכבות משטח המיועד לצפייה בצג המחשב ושטח קריאה שמאפשר לראות בקלות את המקלדת, את האותיות הקטנות בטלפון וגם מסמכים. כך ניתן לראות את אזור העבודה בצורה נוחה, בלי הצורך להחליף בין זוגות משקפיים שמיועדים למטרות שונות.

אם גם אתם עובדים במשך הרבה שעות ביום מול מחשב וזקוקים למשקפי קריאה – עדשות לעבודה הן כמובן הפתרון עבורכם.

למה צריך עדשות משרדיות לעבודה מול מחשב?

רבים מאיתנו עובדים שעות רבות מול מחשב ומשתמשים בכלים שונים כדי שיהיה לנו נוח. חלקנו משתמשים בכיסאות ארגונומיים, בהדום למשרד או בפד למקלדת. גם לעיניים יש כלי מתאים לסביבה משרדית – עדשות משרדיות לעבודה מול מחשב.

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

משקפי אופיס מתאימים במיוחד לסביבת העבודה המשרדית. הן מאפשרות לנו לראות מצוין את צג המחשב, כמו גם מסמכים מודפסים. העדשות בנויות כמו עדשות מולטיפוקל, אך בעלות מבנה ייחודי המתאים בדיוק לסביבה משרדית.

עדשות משרדיות לעבודה ZEISS

למה עדשות מולטיפוקל רגילות לא מתאימות לצרכים משרדיים?

עדשות משרדיות לעבודה נותנות מענה מושלם לסביבת העבודה המשרדית, לעומת מבנה עדשות המולטיפוקל הקלאסי.

עדשות מולטיפוקל רגילות מחולקות לאזור רחב למרחק, תעלה צרה וקטנה לטווח הביניים ואזור קריאה. עבור מי שעובדים מול מחשב במשך שעות רבות, משקפי מולטיפוקל רגילים לא יהיו נוחים; על מנת לראות בבירור את צג המחשב, צריך למצוא את המיקום הספציפי בעדשות שיתאים לכך. חלק מהאנשים יביטו דרך האזור שמיועד לקריאה, אבל ייאלצו להתקרב מאוד למסך ולהרים את הראש כדי לראות טוב דרכו. בטווח הארוך זה יכול לגרום לכאבי צוואר. אחרים יביטו דרך אזור הביניים, אך הוא כל כך צר שזה יהיה פשוט לא נוח.

לכן, צריך להשתמש בעדשות לעבודה אחרות בשביל עבודה מול מחשב. הפתרון הוא עדשות משרדיות לעבודה מול מחשב!

תיאור הכאבים שנגרמים משימוש בעדשות מולטיפוקל לצרכים משרדיים כמו צפייה בצג המחשב.
השימוש בעדשות מולטיפוקל רגילות לעבודה מול מחשב יכול לגרום לכאבי צוואר

עדשות מיוחדות למשרד – עדשות אופיס

עדשות משרדיות בנויות אחרת מעדשות מולטיפוקל רגילות, כך שיתאימו לעבודה מול מחשב. למעשה, הן מהוות מעין שילוב של משקפיים חד-מוקדיים למחשב ומשקפיים חד-מוקדיים לקריאה. חלקן המרכזי הוא אזור ראייה רחב לצג המחשב, וחלקן התחתון אזור לקריאה – של מסמכים, למשל.

בזכות המבנה הייחודי של העדשות המשרדיות, כשמביטים בהן הישר קדימה רואים היטב את צג המחשב.

הדורות החדשים של העדשות המשרדיות (למשל, Ergo מבית Rodentock) מיוצרים בשלושה מבנים שונים, שמתאימים לסביבות עבודה שונות:

  • BOOK – עדשות שמקלות על משתמשי סמארטפונים וטאבלטים. יכולות להתאים לסביבות עבודה משתנות ולראייה נוחה יותר ממשקפי קריאה רגילים.
  • PC – עדשות אופיס "קלאסיות" שמיועדות לצפייה במחשב (עד 120 ס"מ לכל היותר) ובמסמכים.
  • ROOM – עדשות משרדיות שחלקן העליון מיועד לראייה למרחק. עדשות אלה מתאימות למי שעובדים בקבלת קהל, למשל, ומעוניינים לראות את האדם העומד מולם בבירור. לפעמים העדשות האלה נקראות גם "עדשות לסביבת עבודה משרדית" או Workspace. ההבדל בינן לבין עדשות מולטיפוקל, הוא שבעדשות מולטיפוקל ישנו חלק גדול שמוקדש לראייה למרחק, בעוד בעדשות ROOM החלק הגדול מוקדש למחשב, וישנו אזור קטן יותר שמותאם לראייה למרחק.

מומלץ לסקור בפני האופטומטריסט את צורכי העבודה שלכם כדי שיתאים לכם את מבנה העדשה האידיאלי.

אולי יעניין אתכם לקרוא על –

 

תוכלו לצפות בסרטון הבא שמדגים את ההבדלים בין משקפי מולטיפוקל רגילים למשקפיים משרדיים:

טיפים להתאמה מיטבית של עדשות משרדיות

  1. בחרו מסגרת מתאימה – על מנת לנצל באופן מיטבי את שטח העדשות, יש לבחור מסגרת עם עדשות עמוקות. יש מי שמעדיפים מסגרת דקה יותר, כדי שהמשקפיים יהיו פחות בולטים. אחרים מעדיפים מסגרות עבות ובעלות נוכחות. בכל מקרה, יש להקפיד על מסגרת מספיק עמוקה.
  2. מדדו מרחקים – מדדו את המרחק בעבודה בין העיניים שלכם לצג המחשב. כך תוכלו לוודא שתכנון העדשות ייעשה באופן מדויק לצרכים שלכם.
  3. הסתגלות ואחריות – לרוב סוגי העדשות ישנה תקופת הסתגלות של 90 ימים, שאם במהלכם אתם מרגישים אי-נוחות תוכלו להחליף אותן ולנסות סוג אחר. כמו כן, חשוב לברר אודות תקופת האחריות על העדשות ומה האחריות כוללת.
  4. סבלנות – בשל המבנה האופטי המיוחד שלהן, לעיתים לוקח זמן להתרגל לעדשות משרדיות, בדיוק כמו למשקפי מולטיפוקל. שתפו את האופטומטריסט בקשיים שעולים בתקופת ההסתגלות והתייעצו על מנת לוודא שתראו מצוין.

מתלבטים לגבי סוג העדשות שמתאים לכם? כתבו לי בתגובות ואשמח לסייע.

רוצה לשמוע עוד?
דורון ברויטמן

דורון ברויטמן

הבעלים והאופטומטריסט הראשי של אופטיקה דורון. מזה 30 שנים אני לומד וחוקר את תחום האופטומטריה ומתעסק במקרים מיוחדים, כדי לסייע לכם לראות מצוין ולהרגיש בבית.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם