חיפוש

מתי מועיל להרכיב משקפיים לקרטוקונוס?

תוכן העניינים

המשקפיים הומצאו איפה שהוא במאה ה-15, המצאה שעשתה היסטוריה. מאז ועד היום הפתרונות האופטיים הקיימים השתדרגו בעשרות מונים. כיום ישנן עדשות משקפיים מיוחדות המתאימות לשימושים רבים ולמצבים אופטיים מיוחדים, וגם פיתוחי עדשות המגע התקדמו בקצב מסחרר.

אחת המחלות שדורשות פתרונות ייחודיים לראייה היא קרטוקונוס. המחלה חסרת מרפא, ועיקר הטיפול בה מתרכז בשיפור הראייה על אף התפתחות המחלה. ישנה גם דרך לעצור את התפתחות המחלה, והיא טיפול בשם "קרוס לינקינג". ככל שאבחון מחלת הקרטוקונוס מוקדם יותר, כך הטיפול בה יעיל יותר.

משקפיים לקרטוקונוס – יעיל בשלבים הראשונים

בשלביה הראשונים של מחלת הקרטוקונוס, חלה ירידה בחדות הראייה. הטיפול הקלאסי לירידה בחדות הראייה הוא התאמת משקפיים. בהתאם לכך, כאן יותאמו משקפיים לקרטוקונוס עם מרשם הולם. עם זאת, מרשם המשקפיים ישתנה בתדירות די גבוהה בשל השינויים בפני שטח הקרנית, כך שתידרש החלפה של העדשות בתדירות גבוהה מהרגיל.

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

ככל שהמחלה מתקדמת, יופיעו תופעות של עיוותים בראייה שידרשו פתרונות אחרים פרט למשקפיים. בין היתר, עשויים להופיע כתמים בשדה הראייה והילות אור סביב מקורות אור. בשלבים מתקדמים יותר, נתקלים גם בצלקות בקרנית.

החזר מקופות החולים ברכישת משקפיים לקרטוקונוס

חלק מקופות החולים מעניקות הטבות לחולי קרטוקונוס.

למשל, חברי קופת החולים מכבי זכאים להשתתפות של קופת החולים ברכישת משקפיים. סכום ההשתתפות של קופת החולים נקבע לפי המרשם וסוג העדשות – חד-מוקדיות או מולטיפוקל. ההנחה למשקפיים חד-מוקדיים לחברי מכבי היא בין 450 ש"ח ל-780 ש"ח. ההנחה למשקפי מולטיפוקל (משקפיים רב-מוקדיים) היא בין 480 ש"ח ל-1000 ש"ח. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר קופת החולים מכבי.

ישנם ביטוחים פרטיים המכסים רכישת משקפיים לקרטוקונוס. לכן, בעת הקנייה עליכם לבקש חשבונית מס ובה פירוט סוג המשקפיים וייעודם. לאחר הרכישה תוכלו לתבוע את הביטוח לקבלת החזר. מומלץ כמובן לברר אודות פרטי הזכאות מראש מול חברת הביטוח.

– המידע המוצג בעמוד זה מתבסס על המידע המוצג באתרי קופות החולים בנושא ההטבות, אך מתן ההטבות תלוי בתנאי קופת החולים ובסוג הביטוח בלבד.

גברת מרכיבה משקפיים

פתרונות ראייה אחרים לקרטוקונוס

בשלבים מתקדמים יותר של המחלה, כאמור, המשקפיים כבר לא מועילים במיוחד ויש צורך בפתרונות אחרים. את הפתרון האופטי נבחר בהתאם למצב הקרנית ולמרשם הנדרש. ברוב המוחלט של המקרים, נבחר להשתמש בעדשות מגע לקרטוקונוס.

קיים מגוון של עדשות מגע המתאימות לקרטוקונוס, שמבטיחות תיקון של הראייה על אף העיוות בקרנית. בין היתר ישנן עדשות מגע טוריות, שיכולות להועיל בשלבים הראשונים של המחלה. בהמשך יידרש שימוש בעדשות מגע רכות לקרטוקונוס, ובמקרים שבהם פני הקרנית הופכים קמורים במיוחד – כבר ניאלץ לעבור לעדשות מגע קשות.

עבור מי שעדשות המגע הקשות פחות נעימות לו בעין, הומצאו גם עדשות מגע משולבות. אלה עדשות מגע רכות שמושתלות בהן עדשות מגע קשות, כך שהן פחות מורגשות בזמן המצמוץ. החיסרון שלהן הוא זמן חיים קצר יותר, שכן זמן ההרכבה המקסימאלי שלהן הוא כחצי שנה – לעומת שנה בעדשות מגע קשות.

עוד בנושא:

עדשות מגע לקרטוקונוס.

משקפי ראיה – סוגים ותהליך הבדיקה

דורון ברויטמן

דורון ברויטמן

הבעלים והאופטומטריסט הראשי של אופטיקה דורון. מזה 30 שנים אני לומד וחוקר את תחום האופטומטריה ומתעסק במקרים מיוחדים, כדי לסייע לכם לראות מצוין ולהרגיש בבית.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם