חיפוש

עדשות מגע לעצירת קוצר ראייה MiSight 1 Day – עדשות מגע לטיפול במיופיה

תוכן העניינים

תופעת קוצר הראייה אינה חדשה, ובשנים האחרונות ישנה עלייה חדה בכמות הסובלים ממנה. עד שנת 2050, למעלה מ-50% מאוכלוסיית העולם תפתח קוצר ראייה. מחקרים רבים נערכו בניסיון למצוא דרך לטפל בתופעה, אך לא נמצא פתרון יעיל מספיק. הפיתוח החדש ביותר בתחום הוא עדשות מגע לעצירת קוצר ראייה MiSight 1 day, עדשות מגע חד פעמיות רכות, הראשונות שהוכחו כיעילות להאטת קצב התפתחות קוצר הראיה אצל ילדים. הן גם מפחיתות את קצב התקדמות קוצר הראיה ב-59% וגם מפחיתות את התארכות גלגל העין ב-52%!

מה זה קוצר ראייה (מיופיה)?

קוצר ראייה גורם לחפצים מרוחקים להיראות מטושטשים, אך מאפשר לראות חפצים קרובים בבירור.

התופעה מתרחשת כאשר גלגל העין ארוך מהרגיל, כך שקרני האור אינן מתרכזות על פני הרשתית אלא לפניה. מחקרים מראים שמיופיה מקורה בגנטיקה וגם נרכשת מגורמים סביבתיים. למשל, הסתכלות לטווח הקרוב במשך שעות עלולה לגרום לעין להתארך ולהוביל למיופיה. גלגל העין מתארך, קרני האור לא מתמקדות כראוי בצדה האחורי של הרשתית והדבר גורם לראייה מטושטשת.

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

ההבדל בין עין טיפוסית לעין מיופית

איך מזהים קוצר ראייה אצל ילדים?

כאמור, קוצר ראייה משפיע על הראייה לטווח הרחוק. מי שסובל מקוצר ראייה נוטה לקרב אובייקטים לעיניים כדי לראות אותם טוב יותר – וזו צריכה להיות נורת אזהרה. דוגמה טובה לכך היא צפייה בטאבלטים קרוב מאוד לעיניים והתקרבות למסך הטלוויזיה. בקשה לשבת קרוב יותר ללוח בכיתה, למשל, טומנת בחובה לעיתים בעיית ראייה ממרחק. חלק מהילדים מכווצים את עיניהם כדי להבחין טוב יותר בפרטים ממרחק, ואחרים סובלים מכאבי ראש חוזרים.

הבעיה היא שילדים עשויים לסבול מקוצר ראייה מבלי שהם מרגישים זאת בכלל. הסיבה היא שילדים מסוגלים לבצע אקומודציה באופן יוצא דופן. הם מקמרים את העדשה התוך-עינית כדי למקד את הראייה, והם מסוגלים לתקן בעצמם את חדות הראייה בלי שהם מודעים לכך. הפעולה הזו מאמצת מאוד את העיניים וגורמת לעייפות ולכאבי ראש. לכן, אם הילד סובל מכאבי ראש, ייתכן שהדבר נובע מראייה ירודה.

עוד באותו נושא: איך תדעו שצריך לגשת לבדיקת עיניים עם הילדים?

מה מימדי תופעת המיופיה בקרב ילדים?

המיופיה היא תופעה שנחשבת על ידי מומחים רבים כבעיה רפואית חמורה בקרב ילדים. מאז שנת 1971, שכיחות קוצר הראייה בעולם גדלה ב-66%.

ממחקר שנערך בישראל ובדק מיליון מיועדים לגיוס לצה"ל, עולה כי שכיחות קוצר הראייה בקרב אוכלוסיית המיועדים לגיוס (בני 16.5-18) עומדת על 40%, למול 30% בעשור הקודם. מחקר נוסף שבדק תלמידי כיתות ז' וח' בישראל מצא כי 27% מהם סובלים מקוצר ראייה.

את הסיבה לעלייה המדאיגה בשכיחות התופעה מסבירים המומחים בשימוש הגובר במכשירים דיגיטליים. מסכים, טלפונים ניידים וטאבלטים הם אולי דרך קלה להעסיק את הילדים, אך פוגעים במערכת הראייה שלהם.

לא רק טשטוש בראייה – תופעות לוואי נוספות של מיופיה

הבעיה עם מיופיה לא מסתכמת רק בטשטוש בראייה. התפתחות של קוצר ראייה אצל ילדים טומנת בחובה סכנות חמורות יותר בהמשך החיים. המיופיה יכולה לגרום לגלאוקומה (קבוצת מחלות הפוגעות בעצב הראייה), להיפרדות רשתית ולקטרקט בגיל צעיר.

איך עוצרים את המיופיה?

הרכבת משקפיים או עדשות מגע אמנם עוזרת בתיקון האופטי של המיופיה, אך לא עוצרת את התפתחותה. כלומר, רכישת משקפיים לילד תעזור לו לראות טוב יותר, אך בחלוף שנה או שנתיים המספר שיהיה זקוק לו ככל הנראה יגדל, ומצב הראייה שלו ידרדר.

היכונו להשתלט על המיופיה!
ישנן כמה דרכים לטפל במיופיה: בחלק מהדרכים האלה החסרונות עולים על היתרונות, ופיתוח חדשני של חברת Cooper Vision נראה כדרך הטיפול האופטימלית. החברה פיתחה עדשות מגע לעצירת קוצר ראיה. אלה עדשות טיפוליות מיוחדות לילדים, שמפחיתות את קצב התקדמות המיופיה והתארכות גלגל העין.אם הילד שלך מסוגל לרכוב על אופניים, ייתכן והוא יכול גם להרכיב עדשות מגע

ילדים יכולים בכלל להרכיב עדשות מגע?

התשובה היא כן. למרות מה שנוטים לחשוב, שום דבר לא מונע מילדים להרכיב עדשות מגע. כל ילד שמסוגל להבין את האחריות הנדרשת בשימוש בעדשות מגע ומצליח להרכיב עדשות, יכול לעשות את זה. אם אתם לא לגמרי בטוחים, כדאי לדעת שיש גם משקפי MiSight לטיפול במיופיה. המשקפיים הם פתרון מצוין למי שמעדיפים משקפיים במקום עדשות מגע.ממחקר שנערך בנושא השימוש בעדשות MiSight, עלה כי אחרי שימוש במשך שבוע ימים, ילדים הזדקקו לעזרה מינימלית מהוריהם בשימוש בעדשות.עד כמה הורים עוזרים לילדיהם להרכיב את עדשות המגע Misight

עדשות מגע טיפוליות לילדים – הצלחה גדולה

הטיפול באמצעות עדשות מגע MiSight הוא קל מאוד. אלה עדשות מגע יומיות, חד פעמיות, שהשימוש בהן פשוט למדי. 85% מהילדים דיווחו כעבור חודש של הרכבה שהעדשות היו נוחות להרכבה, ו-100% מהם דיווחו שהן היו קלות להסרה. כמו כן, למעלה מ-90% דיווחו שהם לא הרגישו או הרגישו רק  לעיתים את העדשות בעין.

גם נתוני המחקר שנערך במשך שלוש שנים הראו תוצאות מצוינות:

עדשות המגע MiSight 1 Day הפחיתו את התקדמות המיופיה ב-59%
עדשות המגע MiSight 1 Day הפחיתו את התארכות גלגל העין ב-52%
רק 1 מ-3 ילדים שהרכיב עדשות מגע לעצירת קוצר ראיה MiSight 1 Day, חווה עלייה במיופיה של מעל ל-0.75 דיופטר (בהשוואה ל-3 מכל 4 ילדים שהרכיבו עדשות מגע רגילות)

אריזת עדשות מגע CooperVision MiSight

במחקר, שנערך במשך 3 שנים, השתתפו 144 ילדים מיופים בני 8-12 מארבע מדינות שונות (קנדה, אנגליה, פורטוגל וסינגפור).

איך זה עובד?

עדשות המגע החדשניות מיוצרות בטכנולוגיית ActiveControl®. העדשות מורכבות מארבעה אזורי טיפול – שניים שיוצרים טשטוש מיופי ושניים שאחראיים לתיקון התשבורתי. השילוב של אזורים שמתקנים את הראייה יחד עם אזורים שמטפלים במיופיה, הוא זה שמאפשר ראייה טובה כל כך יחד עם טיפול אפקטיבי.

מבנה העדשה - חלוקה לאזורי טיפול שיוצרים טשטוש מיופי ואזורי תיקון תשבורתי

על מנת להגיע לתוצאות אופטימליות בטיפול, יש להקפיד על זמן הרכבה מינימאלי של 6 ימים בשבוע ועשר שעות לפחות ביום.

עדשות מגע MiSight® 1 Day – הגיע הזמן להשתלט על המיופיה

עדשות המגע מיי-סייט מבית Cooper Vision מאטות את קצב התפתחות המיופיה בצורה משמעותית, על פי מחקרים שנערכו בנושא.

אופטיקה דורון מוסמכת לביצוע בדיקות התאמה לטיפול עם עדשות MiSight® 1 Day. צרו עמנו קשר לבדיקת התאמה.

לקריאה נוספת: משקפיים שמאטים את עליית המספר – MiSight

דורון ברויטמן

דורון ברויטמן

הבעלים והאופטומטריסט הראשי של אופטיקה דורון. מזה 30 שנים אני לומד וחוקר את תחום האופטומטריה ומתעסק במקרים מיוחדים, כדי לסייע לכם לראות מצוין ולהרגיש בבית.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם

רוצה להגיע אלינו?

נא לבחור את השירות המבוקש...