חיפוש

עדשות מגע לקרטוקונוס

תוכן העניינים

למה להשתמש בעדשות מגע מיוחדות לקרטוקונוס?

בשלביה המוקדמים של מחלת הקרטוקונוס, ניתן לשפר את הראייה בעזרת משקפיים או עדשות מגע. עדשות מגע טוריות, למשל, יכולות להתאים לשלבים אלה. אלה עדשות שמתאימות לבעלי אסטיגמציה – מה שמוכר יותר בשם "צילינדר".

עם זאת, ככל שהמחלה מתקדמת, פני השטח של הקרנית משתנים משמעותית. כתוצאה מכך, הקרנית מקבלת צורה של חרוט א-סימטרי. משום שבמצב זה האסטיגמציה בעין גבוהה ולא-עקבית, עדשות מגע טוריות כבר לא יספיקו כדי לתקן את הראייה.

לכן יש צורך בהרכבה של עדשות מגע מיוחדות לקרטוקונוס. העדשות מיוצרות בהתאמה אישית בהתאם לפני השטח של הקרנית, על מנת ליצור תיקון אופטי מדויק של העיוותים בעיניים.

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

קראו כאן עוד על מחלת הקרטוקונוס >>

אילו עדשות מגע הכי מתאימות לקרטוקונוס?

אין סוג אחד של עדשות מגע לקרטוקונוס שהוא הטוב או המתאים ביותר.

העדשות הטובות ביותר הן אלה שמתאימות לעיניים שלך, שמתקנות את הראייה ומרגישות נוחות. מומלץ לבצע בדיקה מקיפה ולהתייעץ עם רופא עיניים מומחה קרנית לפני התאמת העדשות, וכמובן לפנות לאופטומטריסט בעל ניסיון ומומחיות בהתאמת עדשות מגע לבעלי קרטוקונוס.
האבחנה: קרטוקונוס | עדשות מגע לקרטוקונוס
אבחון קרטוקונוס – העיתוי הוא קריטי! לחצו לפרטים >>

סוגי עדשות מגע לקרטוקונוס

עדשות מגע רכות לקרטוקונוס

עדשות מגע רכות אינן נפוצות במיוחד כפתרון אופטי לבעלי קרטוקונוס, אך יכולות להתאים לחלק מהם. משום שהעדשות יחסית דקות וגמישות, הן מתאימות בעיקר בשלבים הראשונים של המחלה. עם התפתחות המחלה הקרנית הופכת חרוטית יותר, ועדשות מגע רכות לא מתאימות יותר.

עדשות מגע קשות

עדשות מגע קשות הן פלא אופטי. העדשות מכסות את הקרנית, ובכל מצמוץ החלל שבין העדשה לקרנית מתמלא בדמעות. המבנה המיוחד שנוצר מדמה מבנה קרנית "מושלם" שמתקן את העיוותים. בשל כך, עדשות מגע קשות מומלצות מאוד לסובלים מקרטוקונוס.

עדשות מגע קשות דורשות הסתגלות לתחושה שלהן בעין, משום שהן עבות יותר מעדשות מגע רכות. עם זאת, יש להן יתרונות רבים:

  1. עמידות ואורך חיים גבוה.
  2. תחזוקה זולה יותר.
  3. פחות משקעים (כמו חלבונים ושומנים) או חיידקים נצמדים לעדשות מגע קשות.
  4. ניתן לתקן את העדשות וללטש אותן אם חל שינוי במצב הקרנית.

קראו עוד בנושא: איך להרכיב עדשות מגע קשות?

עדשות מגע סקלרליות

סוג נוסף של עדשות מגע קשות הן עדשות סקלרליות. הן נקראות כך משום שהן מקיפות את הקרנית ונוגעות בקצוות בלובן העין – Sclera, במקום בקרנית עצמה. מטבע הדברים, העדשות גדולות יותר מעדשות מגע קשות רגילות, ובעלות קוטר של 14.5-24 מ"מ. זהו קוטר כפול לפחות מקוטר של עדשות מגע קשות סטנדרטיות.

הגודל הייחודי של העדשות הסקלרליות הוא יתרון בולט לבעלי מבנה קרנית חרוטי ובולט למדי. במקרים כאלה, עדשות מגע קשות סטנדרטיות כבר לא מתאימות, משום שהן גורמות לשפשוף בקרנית. העדשות נצמדות היטב לעין ובנויות באופן שמפחית תזוזות בזמן מצמוץ.

עדשות מגע משולבות-היברידיות

עדשות מגע היברידיות נקראות כך משום שהן סוג של "יצור-כלאיים", חיבור בין עדשות מגע רכות וקשות. העדשות הן עדשות מגע רכות שבמרכזן מושתלת עדשת מגע קשה. השילוב הזה מעניק את היתרונות של כל אחד מסוגי העדשות: המבנה האופטי של עדשות מגע קשות, שמעניק ראייה חדה לסובלים מקרטוקונוס, והנוחות של עדשות מגע רכות. בזכות שולי העדשה הרכים, הן פחות מורגשות בזמן מצמוץ.

יחד עם היתרונות והנוחות שהן מעניקות, עדשות מגע היברידיות טומנות בחובן חיסרון משמעותי: זמן ההרכבה המרבי שלהן הוא כחצי שנה.

תמונה מעוותת המתקבלת בשל לקות בקרטוקונוס מול תמונה ברורה המתקבלת באמצעות הרכבת עדשות מגע לקרטוקונוס

החזר מקופות החולים ברכישת עדשות מגע לקרטוקונוס

חלק מקופות החולים מעניקות לחולי קרטוקונוס הנחה/החזר ברכישת עדשות מגע.

הטבות קופת חולים מכבי לעדשות מגע לקרטוקונוס

מבוטחי מכבי שלי (מעל גיל 18) זכאים להנחה של 50% ועד תקרה מצטברת של 1,000 ש"ח ברכישת עדשות מגע אופטיות, משקפי שמש אופטיים ועדשות משקפיים. את ההטבה ניתן לממש גם עבור רכישת משקפיים או עדשות מגע לקרטוקונוס. מבוטחי מכבי שלי יכולים לבחור האם לממש את ההטבה של "מכבי שלי" או את ההטבה של מבוטחי מכבי זהב:

מבוטחי מכבי זהב (מעל גיל 18) זכאים להחזר של 83% (ועד תקרה של 1,995 ₪, הנמוך מביניהם) ברכישת זוג עדשות מגע לחולי קרטוקונוס. הזכאות מתחדשת אחת לשנה. פרטים נוספים ניתן לקרוא באתר מכבי.

אם אתם חברי מכבי שלי, עליכם לבחור איזו הטבה ברצונכם לממש. לכל אחת מההטבות יתרונות יחסיים, וההחלטה צריכה להתקבל בהתאם לצרכים האישיים שלכם. שימו לב שלא ניתן לעבור בין המסלולים עד תום תקופת חידוש הזכאות (שנה או 3 שנים, בהתאם למסלול). כמו כן, לא ניתן להפעיל את שני המסלולים במקביל.

מבוטחי מכבי כסף (מעל גיל 18) זכאים להשתתפות של קופת החולים עד 33% מסכום הקנייה (ההשתתפות עד תקרה של 794 ש"ח) ברכישת עדשות מגע לשתי העיניים. הפרטים המלאים באתר מכבי.

הטבות קופת חולים כללית לסובלים מקרטוקונוס ברכישת עדשות מגע

מבוטחי כללית מושלם, מעל גיל 18, זכאים להחזר של 75% (עד תקרה של 1,207 ש"ח לכל עין) לרכישת עדשות מגע לקרטוקונוס. הזכאות מתחדשת אחת לשנה.

על מנת לממש את הזכאות יש להצטייד בהמלצה של רופא עיניים. כדי לקבל את ההחזר מקופת החולים יש לדרוש מהחנות חשבונית מס/קבלה מקורית. לפרטים נוספים היכנסו לאתר קופת החולים כללית.

שימו לב: המידע בעמוד זה מתבסס על המידע המופיע באתרי קופות החולים ונתון לשינויים. מימוש הזכאות יתבצע על פי תנאי קופת החולים.

 

התאמת עדשות מגע לקרטוקונוס

זקוקים לעדשות מגע לקרטוקונוס? מומלץ כי התאמת העדשות תיעשה על ידי אופטומטריסט מומחה לקרטוקונוס. התאמה חובבנית עשויה להוביל לאינספור בדיקות ראייה וחוסר שיפור באיכות הראייה. לעומת זאת, התאמה מקצועית תוביל לשיפור בראייה, עד כמה שניתן בהתאם למצב המחלה. באופטיקה דורון מבצעים בדיקות התאמה לעדשות מגע לקרטוקונוס מזה 30 שנים. אנחנו מלווים את המטופלים שלנו לאורך כל הדרך: מהאבחנה על ידי הרופא, דרך בחינת האפשרויות השונות שיכולות לעזור לראייה ועד להתאמת העדשות באופן מושלם. אנחנו מתעדכנים בפתרונות הכי חדשים בשוק, כדי להעניק לכם את הזכות לראות מצוין.

צרו עמנו קשר לתיאום בדיקת התאמה:

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

רוצה לשמוע עוד?
דורון ברויטמן

דורון ברויטמן

הבעלים והאופטומטריסט הראשי של אופטיקה דורון. מזה 30 שנים אני לומד וחוקר את תחום האופטומטריה ומתעסק במקרים מיוחדים, כדי לסייע לכם לראות מצוין ולהרגיש בבית.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם