חיפוש

משקפי שמש מולטיפוקל

תוכן העניינים

מדי פעם בפעם כיף לצאת לחופש ולטייל, בארץ או בחו"ל. לסייר בערים עתיקות, ליהנות מנופים מרהיבים וליהנות מהקולינריה המקומית. מרכיבי משקפי מולטיפוקל, שכבר רגילים לראות בנוחות כל הזמן בלי להחליף זוגות משקפיים, לא תמיד יודעים שישנם פתרונות מולטיפוקליים שמגנים מפני קרינת ה-UV של השמש.

אחרי שמתרגלים לנוחות הראייה של משקפי מולטיפוקל, כמה מעצבן זה שמתקבלת הודעה בווטסאפ וצריך להוריד את משקפי השמש ולהרכיב משקפי מולטיפוקל או משקפי קריאה כדי להצליח לקרוא אותה? משקפי שמש מולטיפוקל מכילים את הטוב בשני העולמות: כל היתרונות של משקפי מולטיפוקל יחד עם עדשות כהות והגנה מפני קרינת UV. ולמי שלא רוצה זוגות משקפיים נפרדים – ישנן גם עדשות מולטיפוקל מתכהות בשמש.

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

אילו חברות מציעות עדשות מולטיפוקל שמש? האם ניתן להפוך כל מסגרת שמש למשקפי מולטיפוקל?

היתרונות של משקפי שמש מולטיפוקל

משקפי שמש מולטיפוקל נוחים מאוד למגוון שימושים:

  • בטיולים, כדי להגן על העיניים בטבע ועדיין לראות מצוין את הנוף ואת המפות – וגם את ההודעות בטלפון הנייד.
  • בנהיגה, אולי הסתדרנו פעם עם משקפי שמש רגילים. אבל היום, כשכולנו מסתמכים על אפליקציות ניווט, הרבה יותר נוח להרכיב משקפי מולטיפוקל שאיתן נצליח לקרוא את האותיות הקטנות במסך.
  • למי שעובדים בחוץ במהלך היום, ורוצים להגן על העיניים ועדיין ליהנות מהיתרונות של עדשות מולטיפוקל.

יש שתי דרכים ליצור עדשות מולטיפוקל שמש, ובמאמר זה נסביר על שתיהן: עדשות מולטיפוקל כהות, ועדשות מולטיפוקל מתחלפות בשמש (מתכהות).

עדשות מולטיפוקל שמש כהות

גווני עדשות מולטיפוקל שמש
גווני עדשות מולטיפוקל שמש של חברת Rodenstock

בדיוק כמו עדשות מולטיפוקל רגילות, שמכילות אזור רחב לראייה למרחק ואזור לקריאה מקרוב, כך בנויות גם עדשות מולטיפוקל שמש. ניתן לבחור כל מסגרת שמש או מסגרת אופטית ולהרכיב בה עדשות רב-מוקדיות כהות שמסננות קרני UV, כולל מסגרות קמורות.

אפשר לבחור את צבע העדשות מבין מגוון רחב של גוונים. בדרך כלל מדובר בגוונים של הצבעים אפור, חום, ירוק, כחול וסגול. בחלק מהמקרים ניתן לייצר את העדשות עם צבע זהה לצבע העדשות המקוריות של משקפי השמש, אך לעיתים יהיה פער מסוים בין הגוונים. ניתן גם לייצר עדשות עם צבע מדורג, שבהן הצבע נהיה בהיר בתחתית העדשה.

אם בוחרים במסגרת אופטית, שלא נוצרה מראש כמשקפי שמש, כדאי להתייעץ עם צוות החנות בנושא גוון העדשות. אפשר להיעזר בעדשות צבע לדוגמה, כדי לראות כיצד הגוון משתלב עם צבעי המסגרת, וכך לבחור את הגוון בצורה נוחה יותר.

קראו עוד בנושא: משקפי שמש לספורטאים

עדשות מולטיפוקל מתחלפות בשמש

עדשות מתחלפות הן עדשות שמתכהות בחשיפה לשמש. השם המקצועי שלהן הוא עדשות פוטוכרומטיות. הייחודיות שלהן היא שרק בחשיפה ישירה לשמש הן מתכהות כמו משקפי שמש, אבל ביתר הזמן הן שקופות (ברמה של 5% צבע שאינו מורגש). העדשות מסננות את קרינת השמש המזיקה (UV) ומגינות על העיניים מפניה.

כל החברות הגדולות מציעות עדשות מולטיפוקל מתכהות בשמש. לחברת ZEISS ישנה טכנולוגיית PhotoFusion, לחברת Rodenstock ישנה טכנולוגיית ColorMatic IQ2 ולחברת Hoya ישנה טכנולוגיית Sensity. ניתן לראות בתמונה הבאה את גווני העדשות המתכהות בשמש של חברת רודנשטוק, לדוגמה:

עדשות מולטיפוקל מתכהות בשמש - הצבעים של חברת רודנשטוק

בזכות המבנה המולקולרי הייחודי של עדשות מתכהות, בחשיפה לקרני UV הן מתכהות לכ-85% צבע, וביתר הזמן נותרות שקופות. תהליך ההתכהות מהיר למדי ואורך כדקה, והחזרה למצב שקוף אחרי שנכנסים למבנה אורכת מספר דקות.

כשיש כל כך הרבה יתרונות, יש גם חיסרון אחד: עדשות מולטיפוקל מתכהות בשמש הן פתרון פחות אופטימלי עבור נהגים. לא רבים יודעים, אבל רוב השמשות ברכבים כיום חוסמות את קרינת האולטרה-סגול של השמש (UV). משום שהעדשות מתכהות בחשיפה לקרני UV, הן לא יתכהו באופן מושלם בתוך רכב. מי שמבלים שעות ארוכות בנסיעה במהלך היום אולי יעדיפו זוג נפרד של משקפי מולטיפוקל כהים. פתרון אפשרי נוסף הוא לבחור במסגרת עם התקן שמש שניתן להרכיב ולהסיר כשרוצים (Clip-On).

ליהנות בשמש, להיות מולטי

משקפי שמש מולטיפוקל הם הפתרון המושלם לימים קיציים ולחופשות. מתלבטים אילו עדשות מולטיפוקל לקנות? תוכלו לקרוא את המדריך שלנו בנושא בלחיצה כאן.

דורון ברויטמן

דורון ברויטמן

הבעלים והאופטומטריסט הראשי של אופטיקה דורון. מזה 30 שנים אני לומד וחוקר את תחום האופטומטריה ומתעסק במקרים מיוחדים, כדי לסייע לכם לראות מצוין ולהרגיש בבית.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם

רוצה להגיע אלינו?

נא לבחור את השירות המבוקש...