חיפוש

איך לבחור משקפיים שיתאימו למבנה הפנים שלך?

תוכן העניינים

משקפיים כבר מזמן הפכו לפריט אופנה של ממש, עם שלל סגנונות, עיצובים ועיטורים. כשהמבחר כה גדול, קל יותר להתבלבל והבחירה הופכת קשה יותר. מעבר לכך, לא כל מסגרת משקפיים מתאימה לכל אחד, ולכן כדאי לסנן את האפשרויות ולהסתכל רק על האופציות שבאמת יתאימו לכם.

התאמת משקפיים לפנים זה לא דבר כל כך מורכב. עם זאת, חשוב לשים לב למספר דברים כשבוחרים משקפיים כדי לוודא שאנחנו מקבלים החלטה נכונה.

אז איך לבחור משקפיים?

גודל המשקפיים

יש לבחור משקפיים בגודל פרופורציונלי לפנים. אם המסגרת מרגישה גדולה מדי או קטנה מדי – כנראה היא לא מתאימה לכם. משקפיים גדולים מדי מרגישים מגושמים, ומשקפיים קטנים מדי נראים מוזר. המסגרת צריכה להתאים כמו כפפה ליד.

טיפ מהמומחים: הרכיבו את המשקפיים והביטו מול מראה ישרה (שתלויה על קיר/עמוד, במקביל אליכם). קחו צעד לאחור, ותראו אם צידי המסגרת נראים צרים או רחבים יותר מהפנים. ניתן לבקש גם מהמלווה שאיתכם להסתכל על מוטות המסגרת בזמן שאתם מסתכלים למטה – האם הם מקבילים או נראים עקומים? אם הם נראים עקומים, המסגרת קטנה מדי עבורכם.

מבנה המשקפיים

ישנן גזרות שונות ומשונות; חתוליות, מלבניות, מרובעות ועגלגלות. לכל מבנה פנים קיימת גזרה שמתאימה לו. לפנים מרובעות, לדוגמה, תתאים מסגרת מעוגלת או אובלית בצבע כהה. מסגרות מרובעות לא יחמיאו לפנים כאלה.

בשנים האחרונות התחזק הטרנד של מסגרות מתכתיות דקות ועגולות. לרבים הן מחמיאות מאוד, אך לאחרים הן פחות יחמיאו. מוסר ההשכל: לא להיכנע לטרנדים ולמצוא את מה שיפה לך.

צבע המשקפיים

הרבה אנשים מתלבטים בין מסגרות שונות בגלל הצבע שלהן. יש מן הסתם הרבה מסגרות בצבעים ניטרליים – זהב, כסף ושחור, ולצדן גם מסגרות צבעוניות. חלק מהאנשים חושבים אילו צבעים הם אוהבים ללבוש או מהם צבעי התכשיטים שהם הולכים איתם, אבל למעשה זה לא כל כך משנה.

אז איך תדעו איזו מסגרת משקפיים מתאימה לכם? הדבר החשוב ביותר הוא התאמת צבע המשקפיים לגוון הפנים, כך שהמשקפיים יחמיאו לנו ולא יגרמו למראה חיוור או צעקני מדי.

מכאן הבחירה תלויה רק בשאלה האם אתם רוצים משקפיים שיראו או משקפיים שייטמעו בפנים? או במילים אחרות: בולט או משתלב?

יש מי שאוהבים להתאים את צבע המשקפיים לצבע העיניים כדי להדגיש אותן. למשל, מסגרת כחולה לבעלי עיניים כחולות. אחרים אוהבים להתאים את צבע המשקפיים לצבע השיער. זה יכול להיות באמצעות בחירת גוון דומה, שהופך את המשקפיים לפחות בולטים, או דווקא גוון מנוגד. הכול תלוי בשאלה אם אתם רוצים שהמשקפיים יבלטו או ייטמעו על הפנים.

בחירת מסגרת משקפיים – הנוחות מנצחת

הגורם הכי חשוב בבחירת משקפיים הוא ההרגשה שלהם על הפנים. לכל מסגרת יש משקל שונה וקיימים הבדלים רבים בין הגזרות השונות. לפעמים אומרים ש"כדי להיות יפה צריך לסבול", אבל כשמדובר במשקפיים – חשוב שתהיו גם יפים וגם נינוחים. בהחלט לא מדובר בנעלי עקב שאפשר להסיר כשהן נהיות לא נוחות…

החומר שממנו עשויה מסגרת המשקפיים יכול להשפיע על הנוחות. ישנן מסגרות כבדות יותר ואחרות קלות יותר וכמעט בלתי מורגשות. משקפי Silhouette, למשל, הן מה שמכונה "מסגרות ללא מסגרת" (באנגלית: Rimless). אלה מסגרות משקפיים דקיקות מטיטניום, כך שהן מאוד קלות ובגוונים מסוימים גם כמעט בלתי נראות. מסגרות פלסטיק גסות, לעומת זאת, יהיו כבדות יותר על הפנים.

לילדים, ניתן לבחור במשקפיים מסיליקון. אלה משקפיים גמישים ונעימים על הפנים, כך שהם גם בטיחותיים וגם נוחים.

ייעוד המשקפיים משפיע על בחירת המסגרת

קיים הבדל רב בין מסגרת שמתאימה למולטיפוקל או מסגרת שמתאימה לאנשים בעלי מספרים מאוד גבוהים. לכן, יש לבחור מסגרת שתתאים מבחינה טכנית לייעוד של המשקפיים. לדוגמה, במשקפי מולטיפוקל (רב מוקדיים) יש צורך בעדשה עמוקה, כדי ליהנות מטווח גדול לכל המוקדים (למידע נוסף על התאמת המסגרת למשקפי מולטיפוקל לחצו כאן).

לעומת זאת, בעלי מספרים גבוהים יעדיפו מסגרות עם עינית קטנה יחסית כדי להימנע מעובי של העדשות.

התאמת משקפיים לפנים – הבחירה הנכונה

תעזו, תנסו, תצאו מהמסגרת!

אין תשובה אחת לשאלה "איך לבחור משקפיים". עם זאת, יש דבר אחד ברור: אל תפחדו לנסות סגנון חדש, צבע אחר או משהו שאתם לא רגילים אליו. תתפלאו לגלות כמה מחמאות תקבלו כשתשנו סגנון ותגיעו לעבודה עם מראה חדש.

במילים אחרות – אפשר תמיד ללכת על בטוח ולבחור משקפיים דומים לזוג האחרון שהיה לנו. עם זאת, האופנה משתנה באופן תדיר ומה שהיה נראה יפה לפני 5 שנים עשוי להיראות מיושן כיום. לכן מומלץ להגיע עם ראש פתוח לחנות האופטיקה ולא לפסול אפשרויות שונות ממה שאנחנו רגילים אליו. לפעמים כשמרכיבים את המשקפיים הם נראים אחרת ומחמיאים מאוד לפנים. הכי חשוב להקפיד על התאמת משקפיים לפנים, ומשם השמיים הם הגבול מבחינת האופנה, הגוונים והמרקמים.

בכל מקרה, מובן שצוות החנות תמיד ייעץ בכנות ויעזור בהתלבטות.

רוצה לשמוע עוד?
אופטיקה דורון

אופטיקה דורון

רואים מצוין, מרגישים בבית. 30 שנות מקצועיות וצוות אופטומטריסטים מוסמכים ומיומנים, יעניקו לכם פתרונות ראייה מתקדמים המותאמים בדיוק לכם.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם