חיפוש

איך לבחור מסגרת למשקפי מולטיפוקל?

תוכן העניינים

לבחירת המסגרת של משקפי המולטיפוקל יש חשיבות גדולה.

עדשות מולטיפוקל מאפשרות לראות למוקדים רבים מבלי להחליף זוגות משקפיים. עדשות מולטיפוקל מחולקות לשלושה איזורים – מרחק, קרוב וביניים.

משקפי מולטיפוקל מאחדים למעשה את שלל זוגות המשקפיים לזוג אחד, פרקטי, בו תשתמשו רוב שעות היום. לכן, צריך לבחור במסגרת משקפיים נוחה כמה שיותר.

בשל המבנה המיוחד של העדשות, מסגרת למשקפי מולטיפוקל צריכה להיות גדולה מספיק על מנת שתכיל את כל אזורי העדשה באופן מקסימאלי.

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

כיום ישנו שפע של מסגרות למשקפיים. ההבדל בין המסגרות ניכר בעיצוב ובחומרי הגלם השונים, והמגוון הוא למעשה אינסופי. הבחירה עשויה להיות מבלבלת, אך כדאי לשמור על כמה קווים מנחים כדי לבחור מסגרת שתתאים למשקפי מולטיפוקל.

בחירת מסגרת למשקפי מולטיפוקל

היופי – תבחרו מסגרת שמתאימה לפנים שלכם!

כמו בבחירת מסגרת לכל סוג של משקפיים, חשוב לוודא שמסגרת המשקפיים מחמיאה לנו. הקפידו על מסגרת ברוחב הפנים, לא קטנה מדי ולא גדולה מדי. כמו כן, מומלץ לבחור מסגרת שבה הקו העליון נמצא מתחת לעצם הגבה, והעדשות יכסו את ארובת העין בשלמותה.

כמובן מומלץ לבחור מסגרת שהגזרה שלה מחמיאה לפנים שלכם – תוכלו לקרוא עוד בנושא כאן.

מעבר ליופי חשוב לשים לב גם לחומר הגלם בעת בחירת מסגרת למשקפי מולטיפוקל. באופן כללי, ניתן לחלק את מסגרות המשקפיים לשתי קטגוריות: פלסטיק ומתכת. עם זאת, ישנם הרכבי חומרים שונים המשפיעים על חוזק המשקפיים והעמידות שלהן לאורך זמן. אם אתם בוחרים מסגרת מתכתית, מומלץ לבחור מסגרת מטיטניום אל-חלד. אם ידועה רגישות למתכות, כמובן עדיף לבחור במסגרת פלסטיק. במסגרות פלסטיק כדאי לבדוק את חוזק המסגרת, את המרקם של הפלסטיק ואת תחושתו על הפנים.

שימו לב שישנן מסגרות משקפיים שמיוצרות במדינות שונות, אך הדבר לאו דווקא משפיע על איכותן – ישנן מסגרות איכותיות במיוחד שמיוצרות בסין, לעומת מסגרות פחות איכותיות שמיוצרות באירופה. איכות חומרי הגלם, כמו גם ייחודיות העיצוב, מגולמים במחיר המסגרת.

גם מסגרות של בתי מעצבים יכולות להתאים – למשל המסגרות המהממות של FURLA.

המבנה – משקפיים לעדשות מולטיפוקל דורשים מבנה ספציפי

וודאו כי המסגרת רחבה מספיק על מנת להכיל את שטח עדשת המולטיפוקל במלואו. אחרת, חלק מהאזורים בעדשה עשויים להיקטע. למשל, אם תבחרו מסגרת שאינה עמוקה מספיק, טווח הביניים יהפוך קטן יותר, כך שהמעבר בין המרחק לקרוב יהיה פחות הדרגתי ונעים.

לעומת זאת, במסגרות משקפיים שהעדשות בהן עמוקות יותר, יהיה מספיק מקום לכל האזורים וניצול מיטבי של העדשה.

בנוסף, מומלץ לוותר על מסגרות קמורות. מסגרת קמורה עלולה לגרום לעיוות ולאברציה אופטית, ובמילים אחרות – תמנע מכם ראייה אופטימלית.

גם מחירן של העדשות הקמורות גבוה יותר משל העדשות הסטנדרטיות, ואין ספק שהמחיר לא משתלם.

מסגרת למולטיפוקל
מסגרת משקפיים למולטיפוקל צריכה להיות מספיק עמוקה כדי להכיל את כל חלקי העדשה

הנוחות – מסגרת משקפי מולטיפוקל שתשמש לכל היום

שימו לב כי עדשות מולטיפוקל הן עדשות כבדות יותר מעדשות רגילות, בשל המבנה האופטי המיוחד. לכן, כשאתם מודדים מסגרת למולטיפוקל, אל תשכחו שמתווסף להן המשקל של העדשות, ובפועל המשקפיים יהיו כבדים יותר.

כאשר אתם מודדים מסגרות בחנות האופטיקה שימו את הדגש על התחושה של המסגרת על הפנים. האם המשקפיים מרגישים קלים או כבדים?

אם המסגרת כבדה כבר בעת המדידה, כדי לשקול לוותר עליה, כי המשקל הכולל של המשקפיים רק יעלה עם העדשות.

כמו כן, חשוב לזכור שמשקפי מולטיפוקל מיועדים לשרת אותנו לאורך רוב שעות היום, ולכן הם חייבים להיות נוחים. חשוב שהמסגרת לא תלחץ בצידי הפנים או בגשר האף. אם בעת מדידת מסגרת למשקפי מולטיפוקל אתם מרגישים לחץ בפנים או אי-נוחות, שאלו את המוכר או את האופטומטריסט האם ניתן לבצע שינויים במסגרת, כך שהיא תהיה נוחה על הפנים.

איך לקבל החלטה לגבי מסגרת למשקפי מולטיפוקל?

כמו תמיד, בחירת המסגרת היא לא דבר פשוט. יש מי שימצאו מסגרת משקפיים שהם אוהבים בתוך שניות, ואחרים ימדדו עשרות מסגרות עד שימצאו את האחת.

מומלץ להתייעץ עם בן/בת הזוג או עם בני המשפחה, אך חשוב מכל – להתייעץ עם האופטומטריסט על מנת לוודא שמסגרת המשקפיים שנבחר מתאימה לעדשות מולטיפוקל.

אופטיקה דורון

אופטיקה דורון

רואים מצוין, מרגישים בבית. 30 שנות מקצועיות וצוות אופטומטריסטים מוסמכים ומיומנים, יעניקו לכם פתרונות ראייה מתקדמים המותאמים בדיוק לכם.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם

רוצה להגיע אלינו?

נא לבחור את השירות המבוקש...