חיפוש

בדיקת ראייה חינם – מה מסתירים מאחורי ההבטחות?

תוכן העניינים

לא התפלאתי לראות אתמול את הכתבה של התוכנית הכלכלית. הכתבת של חברת החדשות הלכה לבצע בדיקת ראייה חינם במספר רשתות, אחרי שביצעה בדיקה מקיפה על ידי אופטומטריסט מוסמך שקבע שאין לה לקות ראייה או צורך במשקפיים. בכל הסניפים של הרשתות אמרו לכתבת בנחרצות "את צריכה משקפיים!". באחת החנויות אפילו הגדילו לומר על סמך מבדק בודד שהיא זקוקה למשקפיים, ואחרי שהתעקשה על בדיקה מקיפה יותר נאמר לכתבת שהיא לא זקוקה בכלל למשקפיים. "יש לך עוד כמה שנים", אמרה הבודקת.

לחצו כאן לצפייה בכתבה ששודרה ב-8.5.18 בתוכנית הכלכלית

למה בדיקת ראייה לא יכולה להיות בחינם?

כדי לענות על השאלה, בואו נדבר על גדעון. לגדעון יש כבר כמה חודשים כאבים בכתף והם החמירו לאחרונה. גדעון פונה להתייעצות עם מומחה שמאבחן את המצב וממליץ להתחיל טיפול בכדורים נגד כאבים ופיזיותרפיה. גדעון שילם על התייעצות המומחה, על התרופות שהרופא המליץ עליהן ופנה גם לטיפול פיזיותרפי. הטיפול לא עזר והכאבים המשיכו, אז גדעון החליט לפנות למומחה נוסף שהמליץ על ניתוח. מיותר לציין שההתייעצות הנוספת לא הייתה חינם, וכמובן לא הניתוח.

בדיוק כמו רופא מומחה, כך האופטומטריסט הוא המומחה לראייה. בדיקת ראייה מכילה מבדקים רבים, ובשקלול תוצאות הבדיקה ניתן להחליט על אופן הטיפול – התאמת משקפיים (ואיזה סוג), התאמת עדשות מגע או הפנייה לרופא עיניים. אופטומטריסט מיומן יוכל גם לאבחן עיוותים או מחלות שדורשים טיפול מיוחד.

קראו עוד בנושא: בדיקת ראייה לילדים

במילים אחרות, לא היינו מצפים ללכת לבדיקה של רופא מומחה, לקבל חוות דעת מקצועית והמלצה על טיפול ולא לשלם על כך שקל. אז איך בדיקת ראייה של מומחה יכולה להיות חינם?

אז איך בכל זאת מבטיחים בדיקת ראיה חינם?

מאחורי ההבטחות של בדיקת ראיה חינם עומדים מניעים כלכליים. זו הבטחה פרסומית מאוד מפתה, אבל כמו שרואים בכתבה יש חנויות שלא מאפשרות לצאת בחינם, ואפילו אם אין ממצאים שמצדיקים התאמת משקפיים, הבודקים ממליצים על משקפיים ומפנים לבחירת מסגרת.

בדיקת ראייה מקצועית – רק על ידי אופטומטריסט מוסמך

לצערי בחנויות האופטיקה השונות בארץ עובדים בודקים שאינם מורשים על ידי משרד הבריאות, ולכן אני גם נמנע להגדיר אותם אופטומטריסטים. לחלקם אין את הידע והמקצועיות הנדרשים כדי לבדוק ולאבחן בעיות ראייה, וכך נוצר מצב שאנשים מסתובבים עם משקפיים שכלל אינם מתאימים להם, או שהם לא צריכים אותם בכלל.

בדיקת ראייה חינם

אין דבר מרגיז יותר מאשר כשממליצים לאנשים על משקפיים למרות שהם לא זקוקים להם. הרכבה של משקפיים עם מרשם שגוי יכולה להוביל לתופעות לוואי של כאבי ראש, עייפות וחוסר נוחות בעיניים. מן הסתם גם הראייה תהיה מעוותת. זו סכנה של ממש! ומטריד לחשוב על נהגים שרואים לא טוב ומסכנים את האחרים.

אז האם ללכת לבדיקת עיניים חינם? השיקול הוא שלכם, אבל חשוב לשים לב לממצאי הכתבה שמעלים ספק באשר לאמינות תוצאות הבדיקות האלה. כשאתם פונים לבדיקת ראייה, הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שהבודק הוא אופטומטריסט מוסמך ובעל רישיון משרד הבריאות. אל תתפשרו על בדיקת ראייה מקצועית!

מוזמנים אלינו לחנות אופטיקה דורון בפתח תקווה לבדיקת ראייה על ידי אופטומטריסטים מוסמכים.

דורון ברויטמן

דורון ברויטמן

הבעלים והאופטומטריסט הראשי של אופטיקה דורון. מזה 30 שנים אני לומד וחוקר את תחום האופטומטריה ומתעסק במקרים מיוחדים, כדי לסייע לכם לראות מצוין ולהרגיש בבית.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם