חיפוש

עדשות מתכהות בשמש – מחליפות צבע ומגנות על העיניים

תוכן העניינים

הרכבת משקפי שמש מגנה עלינו מפני נזקים שנגרמים בשל חשיפה לקרינת השמש. חשיפה ממושכת לקרינת השמש לא משפיעה רק על בריאות העור שלנו, אלא גם על העיניים. בין היתר, הקרינה יכולה לגרום לכוויות בקרנית ולמחלות עיניים שונות.

מרכיבי משקפי ראייה שרוצים גם משקפי שמש נאלצים להרכיב משקפי שמש אופטיים – משקפיים עם עדשות אופטיות עם ציפויים מתאימים שמגנים מפני קרינת ה-UV של השמש. עבור מי שלא מעוניין להסתובב עם שני זוגות משקפיים ולהחליף בכל פעם מחדש, קיים פתרון נהדר: עדשות מתכהות בשמש!

עדשות מחליפות צבע

עדשות מתכהות בשמש ניתן למצוא תחת שמות שונים. שמן המקצועי הוא עדשות פוטוכרומטיות, אך יש שקוראים להן גם עדשות מחליפות צבע בשל האופן שבו הן פועלות: בתוך הבית העדשות בהירות מאוד, אך לא "שקופות" לחלוטין, ויש להן כ-5% צבע. בחשיפה לקרני השמש, הן מתכהות בהתאם למזג האוויר. כשמעונן, הן מתכהות במידה, וכשהשמיים בהירים הן מתכהות כמו משקפי שמש רגילים. כך אנחנו מקבלים משקפי ראייה שהופכים לשמש.

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

העדשות המתכהות מספקות הגנה אופטימלית מפני קרינת ה-UV של השמש ומעניקות ראייה צלולה בכל מקום.

קראו עוד על עדשות מתכהות בריאיון עם האופטומטריסט דורון ברויטמן באתר ynet >>

משקפיים מחליפות צבע עם עדשות מתכהות בשמש

איך עדשות מתכהות בשמש עובדות?

העדשות מורכבות ממולקולות פוטוכרומטיות הרגישות לאור. במפגש בין קרני האור לעדשות, המבנה המולקולרי משתנה והעדשות מתכהות, כך שפחות אור יכול לעבור דרכן. מבחינה תאורטית, זה עובד בערך כמו הגפת תריסים – עם סיבוב התריס, פחות אור נכנס לחדר.

תוכלו לראות בסרטון הבא של חברת ZEISS איך הטכנולוגיה עובדת בעדשות צייס עם טכנולוגיית PhotoFusion:

תהליך שינוי הצבע קורה מהר למדי, ובתוך דקה העדשות מגיעות למחצית מהחסימה המקסימאלית. גם החזרה למצב שקוף מהירה למדי, אך תלויה בטמפרטורה, בשל ההרכב הכימי של העדשות. בימים קרים, תהליך המעבר ייארך יותר זמן.

לפרטים נוספים על חנות אופטיקה – לחצו כאן!

עדשות פוטוכרומטיות מתאימות לנהיגה?

בקצרה – התשובה היא לא. נרחיב למה:

העדשות הפוטוכרומטיות מתכהות רק בחשיפה ישירה לאור השמש ולקרינת ה-UV שהוא כולל בתוכו. רוב השמשות של הרכבים כיום מסננות קרינת UV, במידה כזו או אחרת. לכן, עדשות פוטוכרומטיות לא יתכהו באופן מקסימאלי בתוך רכב, ובשל כך הן פחות מומלצות לנהיגה.

עם זאת, נהגים יוכלו ליהנות ממשקפי השמש של חברת סרנגטי. משקפי השמש של סרנגטי מכילים עדשות כהות מתכהות, המתקדמות ביותר בעולם. בתוך החדר, העדשות כהות באחוז כהות נמוך. כשיוצאים לשמש, העדשות מתכהות לאחוז גבוה יותר שנוח לראייה בחוץ.

עדשות מולטיפוקל מתכהות – יש דבר כזה?

כן! כל החברות המובילות מייצרות עדשות מולטיפוקל מתכהות בשמש. מובן שיש גם עדשות מולטיפוקל שמש רגילות, שאינן מתכהות, למי שמעוניינים בשני זוגות נפרדים. וישנן גם עדשות כהות מתכהות. למה הכוונה? לעדשות שבתוך חדר הן כהות ברמת כהות של 40-50%, ובחוץ מתכהות לרמה של 80%. בימים סגריריים, למשל, העדשות לא יהיו כהות במיוחד. אבל ככל שהשמש חזקה יותר, כך גם העדשה מתכהה יותר.

הדור החדש של העדשות המתכהות – Transitions GEN8

לאחרונה הושק הפיתוח האחרון של חברת Transitions, מהמובילות בעולם בפיתוח העדשות המתכהות. הדור השמיני של החברה מבטיח מעבר מהיר למצב הכהה בחשיפה לשמש – עד 30% מהיר יותר. החזרה למצב השקוף מהירה יותר ב-3 דקות בממוצע. כמו כן, העדשות מציגות ניגודיות גבוהה יותר: הן בהירות יותר בחדר, ומגיעות לדרגת כהות גבוהה יותר בחוץ (בהשוואה לדור הקודם). העדשות גם מסננות באופן חלקי את קרינת אור כחול, וכמובן באופן מלא את קרינת ה-UV.

עדשות Transitions® Signature® GEN 8™ – מגיבות מהר יותר, וגם מגניבות יותר. מעבר לצבעים הקלאסיים (אפור, חום וירוק), הצטרפו בדור הזה גוונים אפנתיים וצעירים: כחול ספיר, סגול אמטיסט, ירוק אמרלד וענבר.

הצבעים הזמינים בעדשות Transitions דור 8
לחצו להגדלה

חדש! עדשות מגע מתכהות בשמש

חברת Johnson&Johnson, מהחברות המובילות בעולם בתחום עדשות המגע, השיקה לאחרונה "עדשות מגע חכמות באור": עדשות המגע ACUVUE® OASYS with Transitions™ מפחיתות את החשיפה לאור בוהק בפנים ובחוץ, כולל סינון אור כחול וחסימת קרני UV מזיקות.

בזכות הטכנולוגיה הייחודית, עדשות המגע מתכהות בחשיפה לשמש ומתבהרות בחזרה במהירות במעבר מהחוץ פנימה. העדשה מסתגלת לעוצמת האור ומאזנת את כמות הקרניים החודרות לעין בתנאי פנים וחוץ, וכך מפחיתה העדשה את ההשפעה המטרידה של תאורה בהירה על העיניים. לחצו כאן למידע נוסף >>

לראות מצוין וליהנות מסינון קרני UV בזוג משקפיים אחד – עם עדשות מתכהות בשמש

אם גם אתם מרכיבים משקפי ראייה ומחפשים פתרון פשוט להגנה מפני קרינת השמש, כדאי לכם לשקול רכישה של עדשות משנות צבע. הן יאפשרו לכם לראות היטב במקומות סגורים ויספקו לכם את ההגנה הדרושה והכה-חשובה מפני נזקי השמש כשאתם בחוץ.

רוצה לשמוע עוד?
דורון ברויטמן

דורון ברויטמן

הבעלים והאופטומטריסט הראשי של אופטיקה דורון. מזה 30 שנים אני לומד וחוקר את תחום האופטומטריה ומתעסק במקרים מיוחדים, כדי לסייע לכם לראות מצוין ולהרגיש בבית.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם