חיפוש

למה משקפי קריאה מוכנים עושים לכם כאב ראש?

תוכן העניינים

אפשר לקנות אותם בסופרמרקט, בבתי מרקחת ובשוק. המחיר יכול להיות אטרקטיבי במיוחד, ורק צריך למדוד כדי לראות שקוראים איתם בצורה ברורה יותר.

אז למה לא כדאי לקנות משקפי קריאה מוכנים? מה החסרונות שלהם? ואיך זה משפיע על בריאות העין שלכם?

משקפי קריאה מוכנים הם ניחוש

משקפי ראייה דורשים התאמה מדויקת לעיני הפציינט. המספר בעדשות צריך להתאים למרשם הנדרש במשקפיים והעדשות צריכות להיות ממוקמות בדיוק במיקום האישונים – מרכז העין. כמו כן, מומלץ שלעדשות יהיה ציפוי אנטי-רפלקס המונע השתקפויות של אור, בוודאי כשהשימוש במשקפיים הוא לקריאה בטלפון.

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

לעומת זאת, כשרוכשים משקפי קריאה מוכנים, אי אפשר לדעת האם הם באמת מתאימים לכם:

  • האם עדשות המשקפיים ממוקמות במרכז העין שלכם?
  • האם יש לכם מספר שונה בשתי העיניים, בעוד המשקפיים הם בעלי מספר אחיד?
  • האם יש לכם צילינדר, שלא מתבטא בעדשות של משקפיים כאלה?
  • מה איכות העדשות? האם הן עומדות בדרישות מכון התקנים?

למה יכול להוביל שימוש במשקפי קריאה מוכנים?

כשהעדשות אינן ממוקמות בדיוק במוקד העין, אם המספר אינו מדויק או אם העדשות אינן איכותיות מספיק, בקריאה לאורך זמן ניתן לחוש בכמה תופעות: כאבי ראש, עייפות בקריאה, סחרחורות ובחילה.

משקפי קריאה מוכנים שגורמים לכאב ראש

איך יכול להיות שיש מי שמסתדרים עם משקפי קריאה מוכנים?

משקפי הקריאה המוכנים מיוצרים בהתאם לממוצע, כך שהעדשות ממוקמות בהתאם למרחק האישונים הממוצע של האוכלוסייה. מי שהמרחק בין האישונים שלו זהה או קרוב במילימטרים בודדים למרחק המוקדים של העדשות, יוכל להסתדר איתן. אחרים, לעומתו, יסבלו מתופעות לוואי בשימוש במשקפיים הללו.

המשקפיים המוכנים יכולים להיות נוחים בתור משקפיים רזרביים שלא צריך "לדאוג" להם יותר מדי, ואפשר לזרוק בתיק, באוטו וליד המיטה. שימוש קצר בהם לא מוביל לנזק כלשהו לראייה, אבל קריאה ממושכת במשקפיים שאינם מתאימים לכם תוביל לתופעות של כאבי ראש וסחרחורות.

התאמה מקצועית של משקפי קריאה

כדי למנוע תופעות לוואי מציקות, כדאי לרכוש משקפי קריאה בחנות אופטיקה, לאחר בדיקה מקצועית על ידי אופטומטריסט מורשה.

בבדיקת ראייה אצל אופטומטריסט, תיבדק חדות הראייה למרחק ולקריאה מקרוב. בבדיקה עשוי להתגלות מספר קטן למרחק או צילינדר (שקיים אצל אחד מכל שלושה אנשים). בהתאם לתוצאות הבדיקה, יבוצע חיתוך מדויק של עדשות המשקפיים למסגרת שנבחרה. מוקדי העדשות ימוקמו בדיוק במיקום של אישוני העיניים, כך שתתקבל תמונה חדה וברורה.

בדיקת ראייה למולטיפוקל רודנשטוק

ואם לא רוצים משקפי קריאה?

כדי למנוע את הטרטור שבהרכבת משקפי קריאה והסרתם כל הזמן, אפשר לרכוש משקפי מולטיפוקל. העדשות המיוחדות מאפשרות להרכיב את המשקפיים כל הזמן, ורק בהסטת המבט לתחתית העדשה מקבלים את המרשם הנדרש לקריאה.

לחלופין, אפשר להרכיב עדשות מגע מולטיפוקל. העדשות מאפשרות לראות בבירור כל הזמן, גם בראייה למרחק וגם בקריאה מקרוב.

למי שעובד שעות ארוכות מול מחשב, מומלץ לרכוש משקפיים משרדיים לעבודה מול מחשב. המשקפיים מכילים עדשות שמיוצרות עבורכם באופן אישי, שחלקן המרכזי הוא אזור ראייה רחב לצג המחשב, וחלקן התחתון אזור לקריאה – של מסמכים, למשל. משום שאנחנו נוהגים לקרוא במרחק קרוב מהמרחק שלנו מצג המחשב, נדרש מרשם שונה למרחקים השונים. עדשות משרדיות מכילות את שני מוקדי הקריאה ומפחיתות את המאמץ על העיניים בעבודה במשרד. קראו עוד על משקפיים משרדיים כאן.

משקפי קריאה בפתח תקווה

אם אתם מחפשים היכן לקנות משקפי קריאה בפתח תקווה, תוכלו להגיע לבדיקת ראייה והתאמת משקפיים באופטיקה דורון. האופטומטריסטים שלנו יבדקו איך אפשר לחדד את ראייתכם ונמצא יחד את מסגרת המשקפיים הנוחה והיפה ביותר עבורכם.

רוצה לשמוע עוד?

דורון ברויטמן

דורון ברויטמן

הבעלים והאופטומטריסט הראשי של אופטיקה דורון. מזה 30 שנים אני לומד וחוקר את תחום האופטומטריה ומתעסק במקרים מיוחדים, כדי לסייע לכם לראות מצוין ולהרגיש בבית.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם