חיפוש

ציפוי נגד שריטות למשקפיים – יש דבר כזה?

תוכן העניינים

"העדשות האלה מגיעות עם ציפוי נגד שריטות?"

אנחנו שומעים את השאלה הזו לא מעט בחנות. הלקוחות שלנו מעוניינים, ובצדק, לקנות את העדשות הטובות ביותר שיחזיקו לאורך זמן. וכידוע, אין דבר מבאס יותר מעדשות שרוטות.

אז האם יש דבר כזה ציפוי נגד שריטות לעדשות משקפיים?

התשובה הקצרה: לא.

אנחנו מקפידים להסביר זאת לכל לקוח שלנו. אין דבר כזה ציפוי שמבטיח עמידות מלאה בפני שריטות. לראייה – לא תמצאו אף יצרן שמעניק אחריות על שריטות.

פלסטיק מטבעו הוא חומר שיכולים להיווצר בו חריצים ושריטות. כדי להתמודד עם הרכות של הפלסטיק, פיתחו היצרנים השונים ציפויים שמפחיתים שריטות. הציפויים הללו מחזקים את העדשה ומגנים עליה מפני שריטות – אבל לא יכולים למנוע אותן לחלוטין. חלק מהציפויים מוצלחים יותר וחלקם פחות, אבל אם נחרוט בעדשה, גם הציפוי הכי מתקדם לא יחזיק מעמד. לא צריך לשם כך סכין דקה. אפילו צרור מפתחות יספיק.

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

אנחנו לא מעוניינים ליצור מצג שווא אצל הלקוחות שלנו. לכן, לעולם לא נמכור עדשות עם הבטחה לציפוי "נגד שריטות".

ציפוי נגד שריטות למשקפיים
ציפוי נגד שריטות למשקפיים

יש דרך לנקות שריטות ממשקפיים?

אפשר למצוא באינטרנט סרטונים עם טריקים שונים להעלמת השריטות מהמשקפיים. הם מציעים להשתמש בספריי לניקוי משקפיים ובחומרי ניקוי שונים. אם שריטה נעלמת אחרי שמרססים את המשקפיים בספריי ניקוי, זה אומר שהיא מעולם לא הייתה שם – וזה בעצם היה לכלוך. יתר החומרים שממליצים עליהם עשויים לפגוע במסגרת עצמה.

חשוב להבהיר – ברגע שהפלסטיק נחרץ, אין דרך חזרה. אם העדשות שרוטות, אין ברירה אלא לרכוש עדשות חדשות. לכן חשוב לשמור על המשקפיים.

אז איך אפשר לשמור על עדשות המשקפיים ולהפחית שריטות?

הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על עדשות המשקפיים החדשים שלכם, כך שישרתו אתכם למשך שנים ארוכות:

1. כשלא משתמשים במשקפיים, מאחסנים אותם בנרתיק.

הנרתיק עמו קיבלתם את המשקפיים הוא הדרך הטובה ביותר לשמור עליהם, משום שהוא מכסה אותם מכל הכיוונים ומגן עליהם מפני הימעכות. אם הנרתיק לא באזור, אפשר להניח את המשקפיים גם על השולחן או על מדף. העיקר שלא תניחו את המשקפיים עם העדשות כלפי מטה! הקפידו להניח את המשקפיים כשרק המוטות שלהם נוגעים במשטח, והעדשות אינן באות איתו במגע. כך תפחיתו את הסיכון לשפשוף או שריטה של העדשות.

2. הרחיקו את המשקפיים ממפתחות וחפצים חדים אחרים.

אם אותו חפץ יכול לשרוט אתכם – קל וחומר שיוכל לשרוט את עדשות המשקפיים.

3. הקפידו לנקות את המשקפיים אך ורק עם מטלית מיקרופייבר רכה.

זו אותה מטלית שקיבלתם יחד עם המשקפיים החדשים. כל סוג אחר של בד גורם לחיכוך של העדשות עם סיבי הבד ועשוי לגרום לשריטות. ניתן לנקות את המשקפיים גם עם מגבונים ייעודיים שניתן לרכוש בחנויות אופטיקה (גם אצלנו), שמסירים את השומנים שנדבקו לעדשה ולא שורטים אותה.

4. נקו את העדשות באופן יסודי מדי פעם בפעם

במקרה של לכלוכים "קשים" שהמטלית כבר לא מנקה כראוי, ניתן לנקות את העדשות עם תרסיס מיוחד לניקוי משקפיים ולנגב אותן עם נייר טישו רך. גם סבון כלים יכול לעשות את העבודה – פשוט מרחו מעט סבון כלים על העדשות עם האצבע, שטפו במים ונגבו עם נייר טישו רך.

לסיכום, אם תקפידו לשמור על העדשות שלכם כמו שצריך, הן יוכלו לשרת אתכם במשך שנים ארוכות. אחסון במקום בטוח וניקיון יסודי מדי פעם בפעם יאריכו את חיי העדשות שלכם.

 

לניווט מהיר:

רוצה לשמוע עוד?
אופטיקה דורון

אופטיקה דורון

רואים מצוין, מרגישים בבית. 30 שנות מקצועיות וצוות אופטומטריסטים מוסמכים ומיומנים, יעניקו לכם פתרונות ראייה מתקדמים המותאמים בדיוק לכם.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם