חיפוש

עדשות מולטיפוקל מומלצות: איזה מולטיפוקל הכי טוב?

תוכן העניינים

רודנשטוק, הויה, צייס, אסילור, אופטיסוויס והרשימה עוד ארוכה… עם כל כך הרבה יצרני מולטיפוקל, מאוד קל להתבלבל. על פי מה בכלל משווים בין עדשות מולטיפוקל? איך אפשר לדעת איזה מולטיפוקל הכי טוב? אילו עדשות מולטיפוקל מומלצות?

במאמר הבא אתן כמה טיפים שיעזרו לכם ברכישת עדשות מולטיפוקל ואסביר על ההבדלים בין החברות השונות. אבל לפני הכול, נתחיל בהסבר קצר:

למה אתם צריכים מולטיפוקל?

עדשות מולטיפוקל מסייעות לעיניים שלכם להתמודד עם אתגרי הראייה היומיומיים. אם זה בסביבת העבודה, בנהיגה או אפילו בבית כשאתם רוצים לנוח מול הטלוויזיה. אם אתם עדיין לא יודעים מה זה מולטיפוקל, לחצו כאן להסבר המלא. בקצרה: אלה עדשות רב-מוקדיות שחלקן העליון מתאים לראייה למרחק וחלקן התחתון מיועד לקריאה מקרוב. מבנה העדשות הוא הדרגתי, כך שהמעבר בין שני החלקים חלק ונעים לעין.

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

עדשות מולטיפוקל מתאימות לפרסביופים – מי שמתקשים בקריאה מקרוב. התופעה מתחילה בדרך כלל סביב גיל 40, כששרירי העין האחראיים על מיקוד הראייה נחלשים.

עדשות מולטיפוקל מומלצות – מה הכי טוב?

לא פעם מגיעים אלינו עם בקשה לעדשות מולטיפוקל של חברה מסוימת, בעקבות המלצות של חברים.

אמרו לי שמולטיפוקל צייס הוא הכי טוב!

אבל איזה מולטיפוקל הוא באמת הכי טוב? ובכלל – איך מגדירים מה טוב?

כיום הפערים בין החברות השונות הצטמצמו משמעותית יחסית ללפני 5 או 10 שנים, לפחות בקרב החברות המובילות. יותר מזה: ההשוואה בין חברות אינה נכונה. בדיוק כמו שליצרניות רכב יש רכבים מסוגים שונים, שמיועדים לצרכים שונים ובעלי תווית מחיר שונה, כך גם בתחום המולטיפוקל. תסכימו שאמירה בסגנון "מאזדה יותר טובה מיונדאי" היא אמירה כללית שאין לה הרבה משמעות? הרי יש כל מני דגמים לשתי החברות. אם לא משווים בין דגמים שיש להם מכנה משותף, אין להשוואה משמעות אמתית.

עדשות מולטיפוקל מומלצות הן עדשות אינדבידואליות בהתאמה אישית, עם אזור ראייה רחב
עדשות מולטיפוקל אינדבידואליות, עם אזור ראייה רחב

למה אני לא אומר שחברה אחת טובה יותר מאחרת?

כי השאלה מי יותר טוב היא שאלה סובייקטיבית. הרי לכל אחד מאיתנו יש שגרת יומיום שונה, דרישות שונות וגם מבנה עין שונה. אז מה זה משנה שרכשתי את העדשות "הכי טובות", אם בפועל הן לא מתאימות לי?

אל תשאלו אילו עדשות מולטיפוקל מומלצות – אלא אילו מומלצות לכם.

יש כיום מגוון רחב של חברות שמייצרות עדשות מולטיפוקל: צייס, רודנשטוק, אופטיסוויס, אסילור, הויה, אופטימייז וסקיי (מבית "מכבי ממבט ראשון") – וזו רשימה חלקית. החברות המובילות בתחום מייצרות כולן עדשות מולטיפוקל איכותיות. חלקן יקרות יותר ובעלות תכונות ייחודיות, תכנון חדשני וציפויים מתקדמים, ואחרות זולות יותר אך יכולות להוות פתרון מספק.

חברות שמייצרות עדשות מולטיפוקל

ההבדל הגדול ביניהן הוא באיכות הראייה שהן מספקות. הדגמים היקרים הם יותר מותאמים אישית, בעלי אזורי עיוותים קטנים יותר (אם כי זה תלוי מרשם) וההסתגלות אליהם בשל כך קלה יותר לרוב. הם גם מגיעים עם ציפויים איכותיים יותר, ובחלק מהמקרים עם אחריות לפרק זמן ארוך יותר. כל אלו משפיעים על איכות הראייה ונוחות השימוש במשקפיים.

עדשות מולטיפוקל איכותיות – איך מזהים אותן?

יש כמה גורמים שמשפיעים על בחירת עדשות מולטיפוקל. בראש ובראשונה ניצב המרשם שאתם זקוקים לו. אך מעבר לכך ישנם כל מני פרמטרים שיכולים להשפיע על הבחירה.

הנה מספר שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם כדי שתוכלו להגיע לחנות יותר מוכנים וממוקדים:

  • מהי שגרת היומיום שלכם? מה היא כוללת?
  • האם אתם עובדים בסביבה משרדית, מול מחשב, נוהגים הרבה בדרכים או בכלל נמצאים הרבה בחוץ?
  • עד כמה חשוב לכם שהעדשות יהיו דקות?
  • מה התקציב שלכם?

כדאי להתעכב על הסעיף האחרון. כמו בכל קנייה, הדבר החשוב ביותר הוא להגדיר את התקציב. המחיר של זוג עדשות מולטיפוקל מתחיל ב-1500 ש"ח לעדשות הפשוטות ביותר ויכול להרקיע עד 5500 ש"ח, והיד עוד נטויה. האם אתם זקוקים לעדשות היקרות ביותר? לא בטוח. עם זאת, כשמדובר בהוצאה משמעותית כמו משקפי מולטיפוקל, עדיף שלא לבחור בזול – שכן הזול עולה ביוקר. אנשים רבים בוחרים בעדשות מולטיפוקל בדרגת מחיר בינונית, בין 2500-3500 ש"ח. אבל מי שמעוניינים בעדשות ממדרגה ראשונה, שמיוצרות במפעל בחו"ל, עם תכנון מתקדם וציפויים חדשניים, או במילים אחרות – מעוניינים באיכות משובחת, יבחרו בעדשות יקרות יותר, וגם ייהנו מההבדל.

אם לא תגדירו מראש כמה אתם מתכננים להשקיע ברכישה, תמצאו את עצמכם מבולבלים מהמוצרים השונים ואולי אפילו תתחרטו לאחר הרכישה.

שימו לב: יש עדשות מולטיפוקל זולות שנמכרות ברשתות שונות במחירים מגוחכים. וכמו שהמחיר מגוחך, כך גם איכות העדשות. לחצו כאן כדי לקרוא מה מקבלים כשקונים עדשות מולטיפוקל זולות ותבינו טוב יותר מה משפיע על מחיר העדשות.

אז איזה מולטיפוקל מומלץ?

כאמור, אין תשובה חד משמעית. התאמת עדשות מולטיפוקל היא עניין מורכב שדורש אופטומטריסט מיומן, שמבין את צרכי הראייה של המטופל ויודע לתרגם אותם יחד עם הפרמטרים השונים (כמו מרשם העדשות וסוג המסגרת שנבחרה) לעדשות המולטיפוקל המתאימות.

כדאי לשים לב לכמה פרמטרים חשובים כשמשווים בין עדשות מולטיפוקל בעת הרכישה:

  • סוג חומר הגלם ומעבר האור דרכו
  • עובי העדשות
  • הציפויים על העדשות
  • תקופת האחריות

כדאי לקרוא את המדריך שלנו לבחירת מולטיפוקל – לחצו כאן לקריאה

רוצה לשמוע עוד?
Picture of דורון ברויטמן

דורון ברויטמן

הבעלים והאופטומטריסט הראשי של אופטיקה דורון. מזה 30 שנים אני לומד וחוקר את תחום האופטומטריה ומתעסק במקרים מיוחדים, כדי לסייע לכם לראות מצוין ולהרגיש בבית.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם