חיפוש

שאלה ממבט ראשון: האם תינוקות רואים צבעים?

תוכן העניינים

כחלק מסדרת כתבות שנוצרה בשיתוף פעולה של מכבי ממבט ראשון ואתר mako, נבחרתי להסביר על נושא שרבים תוהים לגביו – האם תינוקות רואים צבעים?

 

לכתבה באתר mako לחצו כאן.

 

נושאים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

ודאי שמעתם שתינוקות בגיל שנה לא מסוגלים להבחין בצבעים, ולכן הם רואים את העולם בשחור ולבן. האם יש בכך אמת? מיד תגלו את התשובה.

העיניים מתחילות להתפתח כבר בשבועות הראשונים של ההיריון, ובלידה גודל עיני התינוק הוא כ-75% מגודל עיניו של אדם בוגר. ההתפתחות של העיניים מתרחשת במהלך השנתיים הראשונות לחייו. התינוק רואה צבעים מיום הלידה אבל עדיין מתקשה להבחין בין גוונים קרובים, למשל בין אדום לכתום, ומכאן ההעדפה לתמונות עם ניגודיות גבוהה בצבעים של שחור לבן ואדום. עם זאת, ראייתו עדיין מטושטשת בגלל חוסר בשלות של מערכת הראייה.

יכולת המיקוד הטובה ביותר של התינוק נמצאת בקרוב לפנים, כ-20-40 ס"מ. לכן הוא מסוגל לראות היטב בעיקר את פני אמו ולאחר מכן טווח הראייה הברורה שלו יגדל מדי חודש. זאת הסיבה שעבור הרך שנולד, מביאים במתנה תמונות או איורים של צורות גדולות ובעלי ניגודי צבעים חזקים. במהלך החודשים הראשונים לחייו, התינוק ילמד להבחין בין הגוונים השונים תחילה בצבעי יסוד חזקים ובהמשך בטווח גוונים רחב. חשוב לחשוף אותו למגוון הרחב של הצבעים דרך ספרים, תמונות וצעצועים שונים.

Picture of דורון ברויטמן

דורון ברויטמן

הבעלים והאופטומטריסט הראשי של אופטיקה דורון. מזה 30 שנים אני לומד וחוקר את תחום האופטומטריה ומתעסק במקרים מיוחדים, כדי לסייע לכם לראות מצוין ולהרגיש בבית.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם