חיפוש

משקפיים לתינוקות

תוכן העניינים

מתי יודעים שיש צורך במשקפי ראייה לתינוקות? ואיך בוחרים משקפי ראייה לתינוקות? מאמר מאת המומחים של אופטיקה דורון.

התפתחות ראיית התינוקות

חוש הראייה אצל תינוקות מתפתח בהדרגה במשך 6-8 החודשים הראשונים לחייהם. בעת הלידה, התינוק לא מסוגל למקד את הראייה אלא רק לאובייקטים קרובים מאוד, כמו פרצופים קרובים. בשל כך, נראה את התינוק פוזל או מצליב את עיניו – ואין סיבה להילחץ מכך.

את יכולות הראייה הדו-עינית התינוק מסגל לעצמו במהלך החודש הראשון. למשל, אם מרשרשים ברעשן מעל הפרצוף של התינוק ומזיזים אותו, הוא יעקוב אחרי התנועה. בגיל ארבעה חודשים התינוק מפתח ראיית עומק, כך שהוא כבר מסוגל להבין איפה הצעצועים שלו ממוקמים במרחב ולתפוס אותם בקלות.

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

בגיל שמונה חודשים ראיית התינוק כבר טובה כמעט כמו של אדם בוגר.

קראו עוד בנושא: מה תינוקות רואים?

מתי צריך לבדוק את ראיית התינוק?

לתינוקות בני 7 חודשים ומעלה נערכות בדיקות פזילה בטיפות החלב. חשוב מאוד לגשת לבדיקה כזו, ובמקרה הצורך גם לבדיקת רופא עיניים מומחה לילדים. במקרה שישנה בעיה של פזילה, מומלץ להתחיל את הטיפול בה מוקדם ככל האפשר. טיפול מוקדם משפר את סיכויי תיקון הפזילה. (קראו עוד בנושא טיפול בפזילה כאן).

אז מתי צריכה להידלק נורה אדומה?

  • אם התינוק אינו עוקב בשתי העיניים אחרי חפצים בתנועה בגיל 3-4 חודשים.
  • אם התינוק פוזל במשך רוב הזמן, אחרי גיל 3 חודשים.
  • אם תנועת העיניים (או עין בודדה) של התינוק מוגבלת, והוא מתקשה להזיז אותן בכל הכיוונים.
  • אם התינוק מתקשה להתמקד בנקודה אחת.
  • אם אחד האישונים של התינוק לבן.
  • אם התינוק נולד פג או טופל בחמצן, הוא נמצא בקבוצת סיכון מוגבר ללקויות ראייה.

משקפי ראייה לתינוקות

מתי נדע שיש צורך במשקפי ראייה לתינוקות?

בבדיקה של רופא עיניים מומחה לילדים נגלה האם התינוק זקוק למשקפיים. רופא העיניים יבצע בדיקה מקיפה ויקבע את המרשם למשקפיים.

עם המרשם יש לגשת לחנות אופטיקה, בה נבחר מסגרת משקפיים שמתאימה לתינוקות ואת סוג העדשות שיורכבו במשקפיים.

בחירת משקפיים לתינוקות

ישנן מסגרות משקפיים מיוחדות לתינוקות, שלוקחות בחשבון את כל מה שחשוב: העיצוב, הבטיחות והנוחות.

הנה כמה נקודות שחשוב לשים לב אליהן בעת בחירת משקפיים לתינוקות:

  • בטיחות – חשוב לשים לב שמסגרת המשקפיים גמישה ואינה שבירה. כמו כן, מומלץ לבחור עדשות בלתי-שבירות (מהחומר טריווקס), כדי לשמור על בטיחות העיניים של הילדים. מעבר לכך שהן בטיחותיות יותר, הן גם יותר קלות ודקות.
  • נוחות – במיוחד בגילאים הקטנים חשוב לשים לב לנוחות המשקפיים. התינוקות לא יכולים להגיד לנו אם המשקפיים נוחים, ולכן צריך תשומת לב יתרה לנושא. בדקו שהמשקפיים אינם קטנים מדי ומקיפים היטב את שתי העיניים. בדקו שהחלק המונח על האף נעים למגע. בדקו האם השרוך שמהדק את המשקפיים סביב הראש אינו לוחץ.
  • אסתטיקה – מרשם גבוה עשוי להוביל לעדשות משקפיים עבות מאוד. התייעצו עם האופטומטריסט לגבי עובי העדשות, כדי שהן לא יבלטו מחוץ למשקפיים וייראו מגושמות.

מסגרות משקפיים לתינוקות

כל מסגרות המשקפיים לתינוקות מיוצרות מחומרים סיליקוניים גמישים. המשקפיים בטוחים לשימוש, בלתי-שבירים ומיוצרים מחומרים היפו-אלרגניים.

מנסיוננו, לתינוקות מומלץ מאוד לבחור במסגרות הבאות:

משקפי Little Demetz לתינוקות

חברת Demetz מתמחה בייצור משקפי ספורט עוד משנות החמישים. לייצר משקפיים עמידים וחזקים הם בהחלט יודעים – אז למה לא גם לפעוטות?

קולקציית משקפי הילדים והתינוקות של Demetz מתאימה לקטנטנים כבר החל מגיל 6 חודשים. המשקפיים עמידים ונוחים, ומיוצרים מהחומר TR90 ומגומי רך. המשקפיים מגיעים עם סט רצועות שניתן לחבר כדי שהמשקפיים לא יפלו. לחלופין, אפשר לפרק בקלות את מוטות המשקפיים ולהחליף אותם ברצועת הראש המצורפת.

הקולקציה מכילה מגוון עיצובים וצבעים, כך שבטוח תמצאו את זוג המשקפיים הנכון.

 

משקפי Nano Baby לתינוקות

חברת Nanovista מייצרת משקפיים מיוחדים לילדים ולפעוטות. אחד המוצרים שלהם הוא משקפי Nano Baby, משקפיים מודולריים המיועדים במיוחד לתינוקות.

המשקפיים מיוצרים מהחומר Siliflex, שהוא חומר רשום בפטנט המונע גירויים באזור האף ומאחורי האוזן. לכן משקפי Nano Baby כל כך נוחים ונעימים לילדים. מעבר לכך, המשקפיים קלים וגמישים. למשל, את מוטות המשקפיים ניתן לסובב ב-360 מעלות מבלי שייתלשו מהמסגרת. כמו כן, ניתן להחליף את מוטות המשקפיים וליצור מסגרת משקפיים עם שני צבעים – אחד לחלק הקדמי ושני למוטות.

משקפי Nano Baby בעלי מבנה שמותאם במיוחד לתינוקות – עדשות המשקפיים מקיפות את עיני התינוק ורצועת השרוך האחורית מוודאת שהמשקפיים לא יפלו מראש התינוק.

הרכב משקפיים סיליקוניים לפעוטות nano baby
הרכב משקפיים סיליקוניים לפעוטות nano baby

 

משקפי Miraflex Baby לתינוקות – הופסק השיווק בישראל

בעבר היינו ממליצים גם על המשקפיים של Miraflex. לצערנו, המפעל של החברה נמכר וכיום מוצריה לא משווקים בישראל, אבל האלטרנטיבות טובות לא פחות.
המשקפיים של Miraflex היו בנויים מעט אחרת. המסגרת כולה הייתה מקשה אחת גמישה. המשקפיים היו עשויים מחומרים גמישים כמו כל מסגרות הילדים, שניתן לכופף ולסובב בלי בעיה.

משקפיים לתינוקות – סופסוף לראות מושלם!

החלק הכי כיפי הוא להרכיב לתינוק את המשקפיים בפעם הראשונה ולראות את החיוך שנפרש על פניו כשהוא סופסוף מצליח לראות.

זכינו לראות חיוך מקסים כזה כשתמרה הרכיבה לראשונה משקפיים. בגיל 10 חודשים תמרה סופסוף הצליחה לראות את הוריה בבירור, וכך זה נראה:

וכך אמא של תמרה תיארה את החוויה:

חוות דעת מתוך פייסבוק: הסתבר לנו שתמרה רואה מטושטש - בגיל עשרה חודשים להרכיב משקפיים?! בהחלט עורר בי חששות לגבי ההסתגלות למשקפיים בגיל הזה. באופטיקה דורון נתנו לנו שירות מקצועי, נעים ומהיר ובעיקר השרו הרגשת ביטחון. תמרה מאוד התרגשה לראות פתאום עלים וצולמה בספונטניות ברגעים הראשונים של הפוקוס..

 

קראו עוד בנושא:

רוצה לשמוע עוד?
אופטיקה דורון

אופטיקה דורון

רואים מצוין, מרגישים בבית. 30 שנות מקצועיות וצוות אופטומטריסטים מוסמכים ומיומנים, יעניקו לכם פתרונות ראייה מתקדמים המותאמים בדיוק לכם.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם