חיפוש

האם מומלץ להסיר עדשות מגע בערב?

תוכן העניינים

עדשות מגע הן דבר כל כך נוח שרבים לא שמים לב ומרכיבים אותן כל היום. מדובר בפתרון נוח כדי לראות מצוין בלי משקפיים, והדורות החדשים של עדשות המגע בכלל משפרים את הנוחות: העדשות נהיו דקות יותר ומיוצרות מחומרי גלם שמאפשרים עבירות חמצן גבוהה יותר ולחות מיטבית, כך שהן בקושי מורגשות בעין.

עם זאת, עדיין מדובר בגוף זר שנמצא על גבי העין, ועם כמה שהטכנולוגיה השתפרה, לא מומלץ להרכיב אותן במשך כל היום.

אז כמה זמן מותר להיות עם עדשות מגע?

באופן כללי, ההמלצה הגורפת להרכבת עדשות מגע היא בין 8 ל-14 שעות ביום. טווח השעות רחב מאוד מפני שזמן השימוש בפועל תלוי בסוג העדשה ובחומר הגלם ממנו היא עשויה. הזמן המומלץ תלוי גם בסביבת העבודה היומיומית, ברמת היובש של העיניים ובתפקוד בלוטות השומן בעפעפיים. במילים אחרות – כל מקרה לגופו, ורק בהתייעצות עם האופטומטריסט ניתן לברר את משך השימוש המומלץ.

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מותר לישון עם עדשות מגע?

כמובן אסור בשום פנים ואופן לישון עם עדשות המגע, וחובה להסיר אותן לפני השינה! חשוב לזכור כי עדשות המגע הן גורם זר וחוסם בעין. אם ישנים עם עדשות
מגע בעיניים, חלבונים וחיידקים מצטברים בין העדשה לעין וגורמים להפרשות וזיהומים קשים. כדי למנוע נזק לעיניים ולראייה, יש להסיר עדשות מגע לפני השינה.

כמה זמן מומלץ להרכיב עדשות מגע?

מגיעים הביתה – מחליפים למשקפיים

הרכבה ממושכת של עדשות מגע עלולה להוביל לעייפות, מתח בעיניים וחוסר נוחות. התחושות האלה גוברות עוד יותר כשבמהלך היום עובדים וצופים במחשב ובמכשירים דיגיטליים אחרים, כמו סמארטפון וטאבלט.

כדי לצמצם את תופעות הלוואי עד כמה שניתן, מומלץ להסיר את עדשות המגע בפרקי זמן במהלך היום שבהם אנחנו לא חייבים להרכיב אותן. למשל, בשעות הערב כשאנו צופים בטלוויזיה, אחרי יום שבמהלכו הרכבנו את עדשות המגע. כמובן, בזמן הזה נחזור אל משקפי הראייה על מנת שנוכל להמשיך לראות כראוי.

עם זאת, פעמים רבות פציינטים התלוננו בפניי שאי-הנוחות ממשיכה להטריד את העיניים גם לאחר הסרת עדשות המגע בערב והרכבת משקפי ראייה. למזלם, הושק לאחרונה פתרון מבית ZEISS בשם EnergizeMe, עדשות ראייה למשקפיים שמיועדות למרכיבי עדשות מגע. העדשות מעוצבות באופן ייחודי ומותאמות לצרכים הספציפיים של מרכיבי עדשות המגע. יחד עם שילוב של טכנולוגיות חדשניות וסינון של קרני האור הכחול (HEV), עדשות צייס אנרג'ייז-מי מרגיעות עיניים עייפות, מונעות מתח נוסף בעיניים ומרעננות את העיניים לקראת היום הבא.

דורון ברויטמן

דורון ברויטמן

הבעלים והאופטומטריסט הראשי של אופטיקה דורון. מזה 30 שנים אני לומד וחוקר את תחום האופטומטריה ומתעסק במקרים מיוחדים, כדי לסייע לכם לראות מצוין ולהרגיש בבית.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם