חיפוש

איך להגן על העיניים של הילדים בקיץ?

תוכן העניינים

החופש הגדול משמח את הילדים אך מאתגר עבורנו, ההורים. אם היינו רגילים שהילדים לומדים בבית הספר או בגן חלק נכבד מהיום, עכשיו צריך למצוא דרכים אחרות להעביר את הזמן. חלקנו יוצאים לבלות עם הילדים בבריכה ובים, אחרים נוסעים לטיולים בארץ או בחו"ל והיתר מעדיפים דווקא פעילויות בבית. הדבר החשוב ביותר בחופש הגדול הוא כמובן ליהנות, אבל יש לשים לב שבמשך עונת הקיץ החמה אנחנו שומרים על העיניים.

אז איך להגן על העיניים במהלך החופש הגדול? טיפים חשובים לפניכם.

משקפי שמש לילדים – להגנה על העיניים בקיץ

המובן מאליו הוא כמובן להרכיב משקפי שמש בטיולים או בבילוי בים ובבריכה. כיום יש משקפי שמש יפהפיים גם לילדים קטנים, כך שניתן להגן על עיניהם הרגישות. אפשר גם ליצור משקפי שמש אופטיים מכל מסגרת משקפיים בעזרת עדשות בעלות המספר הנדרש שגם חוסמות קרינת UV.

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

ודאו שהמשקפיים שאתם רוכשים הם בעלי תו תקן לחסימת קרינת UV, אחרת דווקא תסכנו את העיניים. עדשות כהות שאינן חוסמות את הקרינה המזיקה גורמות להרחבת האישונים בעת ההרכבה, כך שיותר קרינה חודרת לתוך העין ופוגעת בה.

ניתן גם להשתמש במשקפות שחייה אופטיות שמגנות מפני קרינת השמש, הכוללות עדשות עם מספר מתאים.

להגן על העיניים גם בבית

לא רק השמש עשויה להזיק לעיניים, אלא גם פעילויות בתוך הבית.

רבים מעדיפים להעסיק את הילדים בעזרת הטלוויזיה, הטלפונים או הטאבלטים. למעשה, למרבית המשפחות בישראל יש לא מעט מסכים מסוגים שונים בבית: ל-83.4% משפחות בישראל יש מחשב בבית, ל-60.3% יש יותר מטלפון נייד אחד, ל-52.1% יש טאבלט (על פי סקירת הלמ"ס בשנת 2016).

כשהמכשירים האלה כל כך זמינים, מאוד נוח להשתמש בהם כדי להעסיק את הילדים. זה יכול להיות באמצעות צפייה בסדרות בטלוויזיה ובסרטונים ביוטיוב או באמצעות משחקים שונים בטלפון ובטאבלט. עם זאת, צריך לזכור שיש לכך גם מחיר בהיבט הפגיעה בראייה.

איך להגן על העיניים של הילדים

פגיעת המסכים בראיית הילדים

כל סוגי המסכים פולטים אור כחול, שהוא חלק מספקטרום הצבעים שכולנו רואים. משום שהאור הכחול בעל אורך גל קצר, יש לו אנרגיה גבוהה יותר של קרינה, ולכן חשיפה ממושכת למכשירים שפולטים אור כחול מלאכותי מעמיסה מאוד על הראייה ועשויה לפגוע בעין. האור הכחול המלאכותי גם משבש את מנגנון הפרשת ההורמון מלטונין שגורם לנו להרגיש עייפים, כך שחשיפה לאור כחול בשעות הערב והלילה פוגעת באיכות השינה.

ילדים שאוהבים לשחק במחשב במשך שעות ארוכות או לצפות בטלוויזיה או בטאבלט בשעות מאוחרות יכולים להרכיב עדשות חוסמות אור כחול, שהן לא יקרות במיוחד ומגנות על העיניים מפני נזקי האור הכחול.

החשיפה הממושכת למסכים משפיעה על הראייה גם בצורה עקיפה. כיום כבר הוכח ששהייה ממושכת באור מלאכותי ומחסור בפעילות גופנית הם גורמי סיכון להתפתחות קוצר ראייה ולעלייתה.

לכן מומלץ להגביל את כמות השעות של הצפייה הפאסיבית במסכים ולנצל את החופשה כדי לטייל ולשחק בחוץ. זה גם בריא יותר וגם כיף יותר.

קראו עוד בנושא ילדים, מסכים וראייה >>

מאחל לכולכם חופשה נעימה!

דורון ברויטמן

דורון ברויטמן

הבעלים והאופטומטריסט הראשי של אופטיקה דורון. מזה 30 שנים אני לומד וחוקר את תחום האופטומטריה ומתעסק במקרים מיוחדים, כדי לסייע לכם לראות מצוין ולהרגיש בבית.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם