חיפוש

חדש! עדשות צייס עם חסימת UV מלאה

תוכן העניינים

חברת צייס הגרמנית יצאה בהכרזה על עדשות צייס:

כל העדשות שלנו, ללא יוצא מן הכלל, חוסמות מהיום קרינת UV עד 400 ננומטר.

זו לא סתם אמירה. יש לכך השפעה גדולה מאוד על העיניים שלנו ועל בריאותן. ישנן עדשות משקפיים (ואנחנו מדברים על עדשות "לבנות" ולא עדשות שמש כהות) שמבטיחות סינון של קרינת UV, אך הן מבוססות על תקן שמחקרים כבר הוכיחו שאינו רלוונטי. נכון להיום, צייס היא היחידה שמציעה הגנה מלאה מקרינת UV – מיד נסביר איך.

עדשות צייס חוסמות UV - תמונה שצולמה עם עדשת UV החושפת את פגעי השמש כתוצאה מחשיפה לקרינת UV

מה זה בעצם קרינת UV?

לפני הכול, נסביר מהי קרינת UV. מדובר למעשה באור בלתי-נראה שמצוי באור השמש, ולעיתים נקרא גם קרינה על-סגולה (או אולטרה-סגולה). את קרינת ה-UV מחלקים לשלוש קטגוריות מרכזיות:

  • UVA – חודרות עד לרשתית.
  • UVB – חודרות עד לעדשה התוך-עינית, אך ברובן מסוננות על ידי שכבת האוזון.
  • UVC – כמעט שלא חודרות את כדור הארץ ונחסמות בשכבת האוזון.

ספקטרום הצבעים ובתוכו אור כחול

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

הסכנה של קרינה אולטרה סגולה (UV)

לפני שנדבר על הסכנות של קרינת ה-UV, נתרכז דווקא בדברים הטובים שהקרינה הזו מעניקה לנו. בזכות קרינת UV הגוף שלנו מייצר ויטמין D, ולחולי פזוריאזיס הקרינה יכולה להועיל לטיפול במחלה.

עם זאת, החשיפה לקרינה אולטרה סגולה חייבת להיות מבוקרת וקצרה, אחרת היא עשויה להזיק לגוף בדרכים שונות, ובהן סרטן העור.

אור השמש הוא המקור העיקרי ל-UV, והוא נמצא סביבנו תמיד, גם ביום מעונן. הקרינה מתעצמת כשאור השמש חוזר דרך משטחים שונים סביבנו, כך שהחשיפה אליו עולה. ככל שעולים גבוה מעל פני הים, הקרינה מתגברת גם כן.

קרינת UV פוגעת בעיניים

לחשיפה לקרינת UV יש מספר השפעות חיוביות על הגוף שלנו, אבל לעיניים היא יכולה רק להזיק.

תוכלו לראות בתרשים הבא את שלושת החלקים העיקריים בעין שבהם פוגעת קרינת UV: הראשון הוא הקרנית, השני הוא עדשת העין והשלישי הוא הרשתית.חדירת קרינת UV לעין

קרינת UVB עשויה לגרום לפוטוקרטיטיס (דלקת קרנית העין). התסמינים שלה הם כאבי עיניים, דמעות וחוסר נעימות מאור בהיר, והיא קורית כשמסתכלים על אור חזק שמשתקף מהשמש על גבי מים, שלג או זכוכית. עם זאת, הדלקת חולפת לרוב לאחר ריפוי טבעי שאורך עד שתי יממות. קרינת ה-UV היא גם אחד הגורמים המרכזיים לקטרקט (ירוד), מחלה שמתבטאת בעכירות של עדשת העין וגורמת ל-48% ממקרי העיוורון בעולם. היא יכולה לגרום ל"כוויות שמש" על גבי הרשתית. מחקרים שונים גילו כי שינויים ברשתית, הידועים כניוון מקולרי, מושפעים גם ממידת החשיפה לקרינה אולטרה-סגולה.

אבל לא רק בעין עצמה פוגעת קרינת ה-UV. ידוע שעור חשוף לקרינת UV עלול לפתח פוטו-אייג'ינג, קמטים, כתמי שמש, נמשים ואף סרטן העור. למעשה, 5-10% ממקרי סרטן העור קורים סביב העיניים. מחקר עדכני הראה שרוב האנשים לא מורחים מקדם הגנה סביב העיניים, כך שהם כלל לא מגנים על האזור מפני הקרינה ומעמידים אותו בסכנה.

סכנות לעיניים בחשיפה לקרינת UV

הגנה על העיניים מקרינת UV

כדי להגן על העיניים מפני קרינה אולטרה סגולה, צריך לסנן אותה כך שלא תחדור לעיניים.

עדשות המשקפיים שקיימות כיום בשוק אינן מגנות באופן מלא על העיניים מפני הקרינה המזיקה. למעשה, עדשות בעלות אינדקס 1.5, שהן 50% מהעדשות שנמכרות ברחבי העולם, חוסמות עד מקסימום של 355 ננומטר. כלומר, מחצית מהעדשות בעולם כלל לא מגנות מפני מרבית הקרינה האולטרה סגולה שחודרת לעין.

עם זאת, עדשות פוליקרבונט בעלות אינדקס 1.59 חוסמות עד 385 ננומטר ועדשות בעלות האינדקסים 1.6, 1.67 ו-1.74 חוסמות עד 390 ננומטר. לכן עדשות אלה משווקות לרוב עם הבטחה לחסימת UV. ולא משקרים לכם – על פי התקן הקיים כיום, אם עדשות משקפיים חוסמות עד 380 ננומטר, ניתן להגדיר אותן כעדשות שחוסמות קרינת UV.

רוב העדשות חוסמות עד 355 ננומטר
עדשות ZEISS חוסמות עד 400 ננומטר

למה הסטנדרט בחסימת UV צריך להיות 400 ננומטר?

הטווח שבין 380-400 ננומטר מהווה 40% מקרני ה-UV שנמדדות בכדור הארץ

שימו לב לאמירה החשובה הזו. טווח של 20 ננומטר בלבד, אך הוא בעל השפעה אדירה. המשמעות היא שעדשות שחוסמות את הקרינה עד 380 ננומטר חוסמות רק 60% מהקרינה המזיקה!

אגב, אפילו בענפים אחרים, כמו הקוסמטיקה למשל, הבינו את ההשפעה הגדולה שיש לקרניים עד 400 ננומטר ומייצרים קרם הגנה ומקדמי הגנה שחוסמים UV עד לאורך הגל הזה.

עדשות צייס חוסמות UV

מעכשיו כל העדשות של חברת ZEISS הגרמנית הן עדשות חוסמות UV עד 400 ננומטר.

כלומר, גם עדשות חד-מוקדיות, גם עדשות המולטיפוקל של צייס, גם עדשות הדיגיטל, גם עדשות DriveSafe וגם עדשות EnegizeMe – כולן חוסמות UV עם טכנולוגיית ZEISS UVProtect המוטמעת בעדשות. כמו כן, בגב העדשות של ZEISS נמצא ציפוי ZEISS Duravision UV, שמפחית את החזר קרינת ה-UV המשתקפת בשטח האחורי של העדשה.

עדשות חוסמות אולטרה סגול – בלי שאפילו מרגישים!

כל העדשות של ZEISS מיוצרות כעת בטכנולוגיית UVProtect עם חסימת אולטרה סגול, ללא יוצא מן הכלל. זה הסטנדרט החדש של צייס.

לצעד הזה, אגב, אין השפעה על איכות העדשות. המדענים של צייס מצאו דרך להנדס את העדשות כך שיחסמו UV באופן מלא בלי לגרום לשינוי מובהק במעבר האור דרך העדשות. האיכות האופטית של העדשות אינה נפגעת והסטנדרט הגבוה שצייס הציבה נשמר. גם מבחינת הצבע של העדשות אין הבדל: העדשות עצמן שקופות, לעומת עדשות אחרות שחוסמות UV באופן כזה או אחר ובעלות גוון צהבהב.

95% מהלקוחות לא הרגישו הבדל ברמת הצבע או איכות העדשה בין עדשות צייס רגילות או עדשות צייס שחוסמות UV

התמונה הראשונה צולמה במצלמה רגילה, השנייה צולמה במצלמה שקולטת רק החזרי UV והשלישית צולמה כשהעדשה השמאלית במשקפיים היא עדשת צייס חוסמת UV. כפי שניתן לראות, העדשה סופגת לגמרי את הקרינה.

למה לבחור בעדשות ZEISS חוסמות UV?

  • לשמור על העיניים כל הזמן: רק 31% מהאנשים מרכיבים משקפי שמש כשהם נמצאים בחוץ. כל היתר חשופים לקרינת השמש, שפוגעת בעיניים ובעור העדין שמסביב לעיניים. עדשות צייס מגנות על העיניים מפני קרינה אולטרה-סגולה במשך כל היום.
  • עדשות צייס חוסמות קרינת UV עד 400 ננומטר – כך שהן מגנות על העין מפני קרינת UV באופן מושלם.
  • עדשות צייס חוסמות UV מפחיתות את הסיכון למחלות עיניים שנגרמות כתוצאה מקרינת UV.

הגנו על העיניים שלכם.

בחרו בעדשות ZEISS עם חותמת Full UV protection.

אופטיקה דורון

אופטיקה דורון

רואים מצוין, מרגישים בבית. 30 שנות מקצועיות וצוות אופטומטריסטים מוסמכים ומיומנים, יעניקו לכם פתרונות ראייה מתקדמים המותאמים בדיוק לכם.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם

רוצה להגיע אלינו?

נא לבחור את השירות המבוקש...