חיפוש

10 סטיגמות על עדשות מגע: נכון ולא נכון

תוכן העניינים

עדשות מגע הן פתרון מעולה לכל מי שרוצים "להרגיש עם ולהיות בלי": הן מאפשרות לנו לראות בבהירות, אינן מושפעות ממזג האוויר (שלא כמו עם משקפיים, טיפות הגשם או אדי המים לא מפריעים לראייה עם עדשות מגע), והן גם לא יוצרות עיוותים או השתקפויות.

היתרונות הרבים של עדשות המגע הובילו עם השנים להיווצרות של מגוון סטיגמות סביבן, והגיע הזמן לנפץ אותן.

1. עדשות מגע זה כואב

עדשות מגע רכות אינן מכאיבות בעין. ייתכן כי ברגע ההרכבה הראשוני נחוש צריבה קלה או אי-נעימות, אך יש לזכור כי בכל זאת מדובר בהכנסה של גורם זר לעין, ובכל מקרה, התחושה חולפת כעבור מספר דקות. למדו עוד על הרכבת עדשות מגע כאן.

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

2. זה מתאים לכולם

לא נכון! לפני בחירת עדשות מגע יש לעבור בדיקת התאמה מקיפה, הכוללת גם בדיקת מיפוי קרנית, הנקראת גם בדיקת טופוגרפיה של הקרנית, שבמהלכה ניתן לזהות ולאבחן מחלות המעוותות את הקרנית. באמצעות בדיקה זו ניתן לוודא כי העין בריאה וכי אין בה מחלות המונעות שימוש בעדשות מגע.

תוכלו לקרוא כאן עוד על תהליך ההתאמה של עדשות מגע >>

עדשות מגע

 

3. אפשר לקנות באינטרנט

לא נכון! עדשות מגע דורשות שימוש מבוקר וביקורת אחת לחצי שנה אצל אופטומטריסט מוסמך, וזאת בכדי למנוע מחלות וזיהומים. אחרת, אנחנו עלולים להתמודד עם דלקות עיניים, בצקות בקרנית וכד'.

4. נרדמתי עם העדשות – בקטנה…

לא נכון ואפילו מסוכן! חשוב לזכור כי עדשות המגע הן גורם זר וחוסם בעין, ואם ישנים עם עדשות מגע בעיניים, הדבר עלול לגרום למחסור חמור בחמצן בעין, שמוביל לרוב להתפתחות דלקות, שיגרמו לנזק בראייה ולצלקות בקרנית, ולבעיות נוספות. עדיף להימנע מכל אלה ולהקפיד להסיר את עדשות המגע לפני השינה, או להשתמש בעדשות המיועדות לשימוש רציף ביום ובלילה.

5. אפשר להחליף את התמיסה מתי שאני רוצה

לא נכון! תפקידה של התמיסה הוא לחטא ולנקות את עדשות המגע, ובעצם להכין אותן לשימוש מחודש ביום המחרת. לכן, בכל בוקר, יש לשפוך את תכולת המחסנית אל כף היד (אחרי ששטפנו ידיים, כמובן), ולהרכיב את עדשות המגע – אחת אחרי השנייה. בערב נמלא את המחסנית בתמיסה, אחרי שנשטוף אותה מעט באמצעות התמיסה, ונאחסן בה את העדשות. עלינו להחליף את נוזלי התמיסה בכל פעם שאנו מאחסנים את עדשות המגע במחסנית, בין אם במהלך היום ובין אם בלילה. אם לא השתמשנו בעדשות במשך שבוע, יש להחליף את התמיסה במחסנית. חשוב גם להחליף את המחסנית פעם בחודש, כיוון שנאגרים בה לכלוך וחיידקים.

6. הולכים לים רק עם עדשות

להפך! אסור להיכנס לים ולבריכה עם עדשות מגע – הדבר מסוכן ועלול לגרום לזיהומים קשים. לשם כך הומצאה משקפת שחייה אופטית.

צלילה בים
לים ולבריכה נכנסים עם משקפות אופטיות, ולא עם עדשות מגע

 

7. עדשות יומיות – אפשר להרכיב גם מחר

אסור להשתמש בעדשות המגע מעבר לזמן הנקוב! אם אלה עדשות יומיות – 24 שעות; אם עדשות דו-שבועיות – שבועיים; אם חודשיות – חודש. מומלץ תמיד לכתוב את תאריך תחילת השימוש בעדשות ולהחליף בזמן.

8. חוק החמש שניות

סטריליות זה שם המשחק! מספר כללים חשובים:

  • אסור להרכיב עדשה שנפלה על הרצפה בחזרה ללא חיטוי.
  • חובה לשטוף ידיים בטרם הרכבה/הסרה של עדשות.
  • אסור להרכיב עדשות כשיש דלקת עיניים.

9. כל תמיסה מתאימה לכל עדשות המגע

לא נכון! ישנם סוגים רבים של תמיסות, וכל סוג נותן מענה לעדשות מגע שונות. את התמיסה יש להתאים בעזרת אופטומטריסט מוסמך.

10. עדשות מגע מבוקר עד ליל

לא מומלץ! כדאי לתת לעיניים לנוח מדי פעם, ולכן עדיף להשתמש במשקפיים כאשר הדבר ניתן, למשל כאשר אנחנו נמצאים בבית. עדשות משקפיים חדשות מבית ZEISS מרעננות את העיניים העייפות אחרי הרכבת עדשות מגע ומכינות אותן לקראת יום המחר.

לקריאה על עדשות מגע מולטיפוקל לחץ כאן >>

רוצה לשמוע עוד?

דורון ברויטמן

דורון ברויטמן

הבעלים והאופטומטריסט הראשי של אופטיקה דורון. מזה 30 שנים אני לומד וחוקר את תחום האופטומטריה ומתעסק במקרים מיוחדים, כדי לסייע לכם לראות מצוין ולהרגיש בבית.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם