חיפוש

משקפיים לילדות

תוכן העניינים

מה חשוב כשבוחרים משקפיים לילדות?

יש שלוש נקודות שחשוב להקפיד עליהן כשבוחרים משקפיים לילדות:

  • בדיקת ראייה מקצועית
  • מראה המשקפיים
  • נוחות המשקפיים

אם נקפיד רק על אחת מהנקודות, לא נצליח להשיג את המטרה והילדה לא תרכיב את המשקפיים כל הזמן כמו שצריך.

בדיקת ראייה לילדות

הדבר החשוב ביותר הוא כמובן לעבור בדיקת ראייה מקצועית ומקיפה, שבה יבחן האופטומטריסט את חדות הראייה ויאתר ליקויי ראייה. בגילאים צעירים ניתן לטפל באופן יעיל יותר בבעיות ראייה שונות כמו עין עצלה או פזילה בעיניים, למשל, וניתן לזהות אותן בבדיקת אופטומטריסט או רופא עיניים.

כיום מתקיימות בדיקות סקר לזיהוי בעיות ראייה כבר בטיפות החלב, ובהמשך בכיתה א' ובכיתה ח'. על פי איגוד רופאי העיניים בישראל, מומלץ לילדים ולילדות לעבור בדיקת ראייה אחת לשנה. הקפידו על כך כדי לוודא שילדיכם רואים היטב – לעיתים הם לא ידעו שהם רואים לא טוב, ורק בבדיקה זה יתגלה.

למידע נוסף

בקרו אותנו בחנות בפתח תקווה, התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

שימו לב שעד גיל 6 מומלץ להיבדק על ידי רופא עיניים לפני שניגשים לאופטומטריסט. רופא העיניים יבדוק את בריאות העין ויבצע בדיקה עם הרחבת אישונים, שבה ניתן לבדוק את כוח התשבורת של העין ואת קרקעית העין. קראו עוד בנושא התאמת משקפיים לילדים קטנים >>

בדיקת ראייה לילדות

בחירת משקפיים לילדות

המשקפיים הראשונים הם חוויה שיכולה להיות מלווה גם בקשיים. ילדות שמרכיבות משקפיים לראשונה, מתביישות לעיתים להרכיב אותם. זה יכול לקרות ממספר סיבות, ובעיקר מהחשש ממראה חדש.

איך נוודא שהילדה מרכיבה את המשקפיים? נבחר משקפיים שמחמיאים לה ובצבעים שהיא אוהבת. אם נקנה משקפיים לילדה בלי שהיא אוהבת אותם, היא לא תרצה להרכיב אותם.

קראו עוד בנושא: משקפיים לילדים בחינם

כיום יש מגוון של משקפיים לילדות בטווח מחירים רחב. החל ממסגרות פשוטות ועד למסגרות ממותגות מבית Dutz או Etnia Barcelona, ואפילו מסגרות עם דמויות של דיסני (למשל – משקפיים של מיני מאוס).

משקפי מיני מאוס לבנות

נוחות המשקפיים חשובה מהכול

אמרנו שהמראה של המשקפיים חשוב, נכון? אבל מה קורה כשבוחרים משקפיים מהממים שפשוט לא נוחים? יכול להיות שהמסגרת מעט מציקה מאחורי האוזן, אולי הוא נופלת כשמנערים מעט את הראש. במקום כל כך רגיש למגע כמו הראש חייבים לבחור משקפיים נוחים.

אצל ילדות ישנו נתון נוסף שבא לידי ביטוי בעת בחירת המשקפיים והוא השיער הארוך. יש מסגרות משקפיים שהמוטות שלהן מורכבים משני פסים שביניהם חלל ריק, ובחלל הזה יכול להיתפס השיער. כשזה קורה באופן יומיומי זה מציק ולא נוח, ועשוי לגרום לילדה לא לרצות להרכיב את המשקפיים.

אז אילו משקפיים כן נוחים?

זה תלוי בגיל. לילדות קטנות אנחנו ממליצים לבחור במשקפיים מסיליקון. הם גמישים מאוד ולא נשברים, כך שהם בטוחים לשימוש. יש גם מבחר של צבעים למסגרות הסיליקוניות, גם צבעים פסטליים רכים וגם צבעים עזים יותר.

ככל שהילדים מתבגרים הגמישות של המשקפיים פחות קריטית, וניתן לבחור משקפיים אפנתיים יותר שעדיין יהיו בטוחים לשימוש.

לא לשכוח לשלב את הילדה בתהליך בחירת המשקפיים!

נשווה לרגע את תהליך בחירת המשקפיים לתהליך של קניית נעליים חדשים. כשקונים נעליים שואלים את הילדים לאיזו נעל על הקיר בחנות הם מתחברים, מודדים כמה זוגות עד שמזהים את המידה הנכונה ומוודאים שהנעליים נוחות לפני שקונים אותן.

גם בבחירה של משקפיים, חשוב לתת לילדות את המקום להביע את דעתן. הנה מספר שאלות מנחות שאנחנו מקפידים לשאול ילדות שמגיעות לחנות:

  • איזה צבע את אוהבת?
  • את רוצה משקפיים דומיננטיים או פחות בולטים?
  • את יותר מתחברת למשקפיים מפלסטיק או ממתכת?

במהלך מדידת מסגרות המשקפיים, אנחנו מקפידים על מספר שאלות נוספות. כך נוודא שהמשקפיים נוחים:

  • האם המשקפיים לא לוחצים בצדדי הראש?
  • האם המשקפיים לא לוחצים מאחורי האוזן?
  • האם המשקפיים לא נופלים כשאת מנערת את הראש?

שימו לב שיש דברים שאפשר לשנות במסגרת משקפיים כדי להפוך אותה לנוחה יותר, אבל יש גם דברים נתונים שלא ניתן לשנות. למשל, ברוב המסגרות ניתן לכופף מעט את המוט מאחורי האוזן כדי שהמשקפיים לא יפלו. במסגרות מתכתיות שיש להן אפונים אפשר לצמצם או להרחיב את המרווח שלהם אחד מהשני כדי שישבו בנוחות על האף. עם זאת, מסגרת שהמוט שלה קצר מדי ולא מקיף את האוזן כראוי לא ניתן להאריך.

רוצה לשמוע עוד?
אופטיקה דורון

אופטיקה דורון

רואים מצוין, מרגישים בבית. 30 שנות מקצועיות וצוות אופטומטריסטים מוסמכים ומיומנים, יעניקו לכם פתרונות ראייה מתקדמים המותאמים בדיוק לכם.
אופטיקה דורון
אחד העם 63, פתח תקווה

לפרטים נוספים

בקרו אותנו (רח' אחד העם 63 פתח תקווה), או השאירו פרטים ונחזור אליכם